Ik heb een windows xp maar het geluid doet het niet, we hebben alles geprobeerd... weet iemand nog iets?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

kijk of dat je de juiste drivers hebt geinsteleerd, kijk of alles goed is aangesloten, kijk of dat er niks gedempt staat.
controleer je speaker systeem ( sluit hem ff op een MP3 speler aan om dat te testen )

dit zou wel moeten helpen:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ik wel eens vergeten ben, is het controleren van het volumeknopje.;-(

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus het knopje op de computer zelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi

U zou kunnen beginnen in de BIOS
Afhankelijk van het Merk van de pc ..dien je als je opstart op DEL te drukken óf op bijv. f10 of een andere f toets.
Als u in de bios bent met behulp van Page Up/Page Down toestjes en bij de peripherals de geluidskaart opzoekt. Als dit een onboard geluidskaart is ..controleren of deze niet staat uitgeschakeld ( Disabled) Zo ja ,dan Enabled.
Ga terug naar het Mean screen en antwoord met Y (yes) en laat deze instelling opslaan zodat het systeem kan opstarten.
Verder kunt U nog op het luidsprekertje clicken en checken of deze soms op Mute staat ingesteld ( klinkt raar,maar een enkele keer kan dat onbewust zijn ingesteld)

Verder kunt U nog eens proberen alle opties ,welke ik heb mocht mijn geluid het niet doen en alle mogelijkheden stap-voor-stap doorlopen.
Denk nu niet..ik heb geen Hp computer ..het nalopen van vrijwel elke geluidskaart gaat op dezelfde wijze.

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c01983885&lc=nl&dlc=nl&cc=nl&destPage=document

Het is een handleiding voor geen-geluid onder Windows 7 ..ook dat maakt weinig uit.

Groet: Zoekertje