Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan iemand mij vertellen hoe ik een z.g. Zwevende 0 in mijn electra in huis kan oplossen?

Na een mooie muziek setup te hebben aangesloten krijg ik stroom bij aanraking van apparatuur. Blijkbaar een zwevende 0. De stopcontacten zijn niet geaard maar zit een wafelen geslagen in de grond. Ik als leek zijnde zou graag willen weten hoe dit niet schokkend op te lossen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Elektrische tegenpolen trekken elkaar aan. Dus kan het zijn dat als je bv. een onderste apparaat bovenop zet het probleem is verholpen ivm tegenpool als oorzaak. (de apparatuur heeft hier los dus geen last van)

Wat ook kan is dat er een "zwevende" aarde is, die aardkabel moet dus echt aangesloten worden ;)

Een andere oorzaak (misschien van toepassing, ken de situatie niet geheel natuurlijk) is bv. dat een coaxkabel onder stroom staat omdat er in de EV (van de leverancier) een defect zit en de stroom er niet wordt afgehaald), deze zet dan stroom op je TV, DVD speler, Mediabox, ...)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zit er een randaard stekker aan,zo ja even een nul draad bij trekken .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding