Waarom is jumpstyle dood gegaan?

Ik bedoel, die deuntjes waren best vet alleen de kick was soms irritant. En wie kan nu zeggen dat Julian DJ & Davide Sonar - YRML geen goede muziek is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Dit is meerendeels gekomen om een conflict van Jeckyll & Hyde. Toen hun (moesten) stoppen door één of andere reden is het allemaal gaan verwateren.

Erg jammer, want ik vond het altijd wel gezellig klinken, nu nog soms thuis, haha.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat is gebeurd omdat het eigenlijk gewoon echt geen goede muziek is. En dat is nog niet het enige, blijkbaar kocht ook niemand de muziek (want dat hangt niet samen met of goed is of niet). En als niemand meer de muziek koopt, dan wordt het op den duurvanzelf niet meer gemaakt. Je had meer moeten kopen dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De popmuziek is heel tijdgevoelig. En de extremen daarvan (jumpstyle, of punk, of "hard rock" (dat in de eighties heel anders klonk dan nu ;-))) zijn een zeer kort leven beschoren.

Luister maar eens naar de Top2000. De muziek uit de sixties/seventies/eighties/ninities/2000 klinkt 5x anders. Alleen de vierkwartsmaat en de gebruikte instrumenten zijn algemeen, voor de rest lijkt het niet op elkaar.

En over tien jaar hebben we weer wat nieuws. Er zal wel altijd een kleine groep blijven, die de "oude" muziek nog kent en waardeert.

Over de Top40 zeg ik altijd: als het in de top40 staat, is het *nu* goed. Denken ze. Als *ik* het goed vindt, staat het nooit in de top40. En als het echt goed is trouwens ook niet ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een tijd lang een enorme hype geweest! En op ten duur heeft iedereen er genoeg van, dan zijn ze overspoelt geraakt met het jumpstyle.. Dan wordt het simpelweg tijd voor iets anders..