Wat betekent opladen door middel van inductie?

BCC verkoopt Philips mini candl. Er staat bij: opladen door middel van inductie. Wat moet ik mij daarbij voorstellen?

Toegevoegd na 27 minuten:
Gebeurt het opladen via elektriciteit of batterijen?

Toegevoegd na 8 uur:
Het gaat om deze lampjes: http://www.bcc.nl/product/philips-mini-candl#ProductDescriptionAnchor

12 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Inductie werkt op basis van een magnetisch veld. Door dit magnetisch veld wordt energie opgewekt. Zo kan dit gebruikt worden voor het draadloos overbrengen van energie maar ook voor het opwekken van energie.

Toegevoegd na 2 minuten:
De houder waar de kaarsen in staan creëert een magnetisch veld, de kaarsen staan dus in een magnetisch veld en worden daardoor dus opgeladen.

Toegevoegd na 27 minuten:
Het gaat via netstroom, met een adapter.

Toegevoegd na 4 uur:
Het lijkt mij dat de lichtjes die jij beschrijft geen lader hebben, ze zijn ter aanvulling op dit pakket: http://www.trendkorean.com/prestashop/lang-nl/home-improvement/648-philips-imageo-led-tea-lights-6ea-cups-candle-rechargeable.html

Daar zit ook de lader bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
joro
12 jaar geleden
U hebt echt veel moeite gedaan om mijn vraag te beantwoorden, dank daarvoor! Uiteindelijk heb ik Philips-lampjes (3 stuks) gekocht, met een acculader. BCC had er nog 1 op voorraad, ze gingen daar uit het assortiment. Via de web-winkel van BCC zijn ze helaas niet meer leverbaar. In eerste instantie had ik de bovenvermelde bestelling gedaan, maar ze hadden het onjuiste artikel geleverd, namelijk 1 Philipskaarsje, zonder batterij (die was er niet bijgeleverd). Ik snap niet dat Philips dergelijke prut levert.

Andere antwoorden (2)

Dat werkt ongeveer hetzelfde als een elektrische tandenborstel, je zet het kaarsje (?) op een oplader en dan laadt het kaarsje op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoi joro,

opgeladen door inductie is vergelijkbaar met een fietsdynamo of transformator.
wanneer je een wisselend magnetisch veld hebt, zoals een ronddraaiende fietsdynamo, dan induceert (vandaar het woord 'inductie') het een spanning in een bos koperdraad, die om deze magneet heen zit.
op deze spanning brand het fietslampje.

het maken van een wisselend magnetisch veld gebeurd ook in een transformator.
de ene spoel wekt het magnetisch veld op, de primaire spoel die is aangesloten op wisselspanning (de spanning in het stopcontact is wisselspanning)
via een ijzeren kern, wordt dit magnetisch veld in een andere spoel overgedragen. omdat deze spoelen verschillend gewikkeld zijn, is de 'nieuwe' (secondaire) spanning anders dan de primaire spanning.

wanneer de frequentie hoog genoeg is, is het ijzer niet nodig.
dan is het voldoende dat de twee spoelen in elkaars nabijheid zijn. de werking is gelijk aan die van de 'normale' trafo.
een elektronische schakeling is nodig om de netfrequentie te verhogen.

deze overdracht heet "inductie" vandaar de naam.
de lampen bevatten een accu, die op deze manier wordt opgeladen, waarna de accu de lampjes voedt.

groeten, Dré Jansen