Bij mijn Senseo-apparaat loopt het laatste water niet door, blijft op de pad liggen.. Wat doe ik hieraan?

Meestal doe ik m dan open en ga met beide handen op het bovenste deel hangen zodaat ook de laatste drupjes in mijn mokkie vallen.. Scheelt best veel moet ik zeggen.

Vooral wanneer ik de 'padhouder' gebruik voor echte gemalen kofie, dan blijft er wel 1/8 water op liggen, een kleine koffie blijft er dus over.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kun je de senseo gebruiken voor losse gemalen koffie?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, bij Blokker kun je padfilters kopen van Melitta die je in de padhouder voor 2 kopjes doet, waarmee je 1 kopje kan zetten.
Je hebt ook padhouders waar de filter al in zit, maar ik weet niet waar die te krijgen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gevonden, Ebay heeft alles ;) http://cgi.ebay.nl/Coffeeduck-REFILLABLE-for-Senseo-Quadrante-HD-7860-/160554440834?pt=Small_Kitchen_Appliances_US&hash=item2561ca5882

Het beste antwoord

Waarschijnlijk moet U de padhouder doorprikken, er
een heel klein gaatje aan de onderkant van de
padhouder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heeft idd geholpen! Er blijft nog steeds wel wat water op liggen maar een stuk minder.

Andere antwoorden (3)

Je moet soms je senseo ontkalken. Dat kan je doen door wat azijn in het water te doen. En dan een paar keer zonder pad doorstromen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
U moet tijdig ontkalken en GEEN gaatjes prikken.
Ontkalken met de juiste voorgeschreven middelen.
(geen azijn of schoonmaakazijn)

U moet meer onderhoud plegen als u pads zelf vult.
(Melitta)

Indien het apparaat verstopt is dan krijgt men
geen toegang tot de padhouder zolang er nog druk op staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet wel een gaatje prikken op de plaats waar vanwege kalk dit gaatje verstopt is. Doe ik zelf ook altijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja precies, het gaatje dat er al zit doorprikken want die zat idd een beetje verstopt.
Als de koffie op het padje blijft liggen is de kans het grootst dat de padhouder verstopt zit. Dus het toestel ontkalken zal dan niet helpen. Schaf een nieuwe padhouder aan.