Wat is het verschil tussen technologisering en innovatie?

Zit hier een verschil tussen of betekend het precies hetzelfde en is dit een synoniem van het woord?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Technoliseren is de toepassing van technische ontwikkelingen in ons dagelijks leven.

Innovatie is de verbetering/vernieuwing van apparaten en processen. Een kwastje nieuwe verf is hierbij geen innovatie. Beter kun je spreken van een spronggewijze verbetering.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Eerste is alles veranderen met techn. hulpmiddelen, andere is innoveren dat vernieuwen betekent. Nieuwere manieren bedenken om het beter te maken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een innovatie is een toegepaste uitvinding, dus een uitvinding die je ook echt kunt kopen en gebruiken. Technolosering lijkt mij het toenemen van techniek en technische oplossingen in de samenleving.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het wordt vaak in 1 adem genoemd. Door technologisering is innovatie mogelijk en vice versa. Een soort kip & ei vergelijking.

Echter is technologisering in essentie het gebruik maken van technologie. Innovatie is het commercieel toepassen van een idee of uitvinding in de markt.