Ik ben van plan om een Versterker te gaan kopen voor mijn Stereotoren, alleen mijn vraag is nu:?

Wat voor kabels heb ik hier nog meer voor nodig en hoe sluit ik mijn versterker op mijn stereotoren aan omdat er alleen maar klemaansluitingen zijn en op de versterker ook andere aansluitingen (audiokabels)?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen

Toegevoegd na 2 uur:
Weet ook iemand een goede versterker voor niet te veel geld?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat dacht je er van om wat meer informatie te verstrekken? Er zijn duizenden stereo torens.
- Merk
- Type
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Normaliter sluit je geen versterker op een stereotoren aan, meestal zit er alleen maar box aansluitingen op een stereo toren. Je sluit een CD-speler op een versterker aan.

Antwoorden (2)

Hangt er vanaf wat je allemaal aan wilt sluiten. CD- of platenspeler? Dan heb je een tulp kabel nodig (of RCA audio cable phono cable, clich, hoe je het wil noemen), zie de foto (alleen de kabel, kijk niet naar die stekkertjes er naast). En een stel speakers (let op dat als je speakers hebt van bijv. 60 watt en een versterker van 130 watt, je het volume niet helemaal opendraait, dan gaan je speakers kapot. Suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij een beetje stereo toren zit ook een tulp-uitgang.
Dan een standaard tulp kabeltje.

Maar een koptelefoon-uitgang is ook bruikbaar om een versterker op aan te sluiten.
Dan een verloopkabel van jack naar tulp:
http://www.elektronica-shop.nl/contents/nl/d489.html

Toegevoegd na 15 uur:
goed voor weinig:
2e hands is heel mooi spul te koop, voor veel te weinig.
Wil je iets simpels om twee (of vier) luidsprekers op aan te sluiten neem dan een iets oudere Kenwood.
Wil je meer, bijvoorbeeld 5.1 , ga dan voor de bekende merken als Denon, de iets oudere Harman-Kardons, enz.

Wil je beter advies zeg dan wat je precies wilt, wat je er op afspeelt en hoeveel geld je er ongeveer aan kan/wil besteden. Voor 50,- heb je een prima versterker, maar voor 1000,- weet ik ook nog wel wat..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En waar zijn die oudere kenwoods te koop? En wat betaal je dan ongeveer?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
marktplaats.nl
rond de 50,- maar het is maar net wat je wil en mooi vindt.
http://link.marktplaats.nl/507436611
http://link.marktplaats.nl/507422609
Nog beter daar zelf ff zoeken, je kan ook alleen bij je in de buurt zoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
naar aanleiding van de persoonlijke bericht:
welk merk en eventueel type, zodat ik zeker weet dat we over hetzelfde praten, wattage's verschillen nogal tussen de goeie en mindere merken. Misschien dat je ook wat aan je kabels moet veranderen, vooral speakerkabels moeten een redelijke dikte hebben, maar ook voor tulp kan je beter niet de goedkoopste hebben, zoveel de diepe bas als details vallen anders weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De stereo is een SONY (+2 speakers 90 watt)
De speakers die ik bijgekocht heb zijn van een goedkoop merk. Merk MCCrypt. (300 watt max) Kabels die ik ervoor kan gebruiken heb ik gekocht bij Electronicawinkel. Is niet de minste volgens mij want hijs aardig dik (durf niet het aantal mm te zeggen) En een jack kabeltje (deze is vrij goedkoop)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beetje vergelijkbaar met mijn eerste installatie die ik steeds verder uitbouwde:
Een Philips toren met 2 speakers en daarbij 2 extra niet al te duren speakers met redelijk wat vermogen.
Daarbij had ik toen dus een Kenwood versterker gezet, kwam leuk geluid uit, ook later toen ik er wat meer verstand van kreeg bleek die Kenwood een goeie prijs/kwaliteit te hebben. Als je nu een Sony hebt kan je ook een losse Sony versterker erbij nemen, dat staat misschien wat mooier. Het leuke van 2e hands is, als je niet te duur koopt, je het altijd nog voor ongeveer hetzelfde bedrag weer kan verkopen. Over kabels: ik heb lang hele dunne speakerkabels gebruikt. Toen vond ik een lading goeie (van ongeveer 4,- per meter) bij het grofvuil.. Die gebruik ik nu nogsteeds. Dat was echt een groot verschil, maar als ze maar niet te dun zijn is het prima.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke dan zal ik er zowiezo is wat dikkere speakerkabels tussen zetten. Even over de versterker aansluiten. Deze kan blijkbaar aangesloten worden aan de headset uitgang? Nog een vraag: Als je zo naar de vermogens kijkt van het spul dat ik heb. Hoe zwaar moet de versterker dan zijn om er een hard geluid uit te krijgen. Luister namelijk Hardstyle en dat moet altijd hard gaan haha.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerst kijken wat je nu hebt, je zei 180 watt RMS van die Sony, maar hoe is dat opgebouwd?
2x90, 4x45 of 5x30 +30 voor een sub?
(2x90 is veel meer dan 6x30) 2x90 Watt zou meer dan genoeg zijn, eigenlijk al teveel voor in een normaal huis.
Die 1e Kenwood is dus zwaar genoeg, als je die aansluit op de MCCrypt's en de Sony's op de Sony, dan heb je al genoeg voor een kleiner zaal of een tuinfeest.. Qua kabels: ik denk niet eens dat het veel verschil maakt voor jouw installatie, de interne kabels van je speakers zullen ook niet zo dik zijn. Maar ik weet natuurlijk niet hoe je kabels nu zijn, sommige lijken goed, maar bestaan uit bijna alleen maar plastic met maar een dun gedeelte koperdraad.
Als je het wil testen neem dan een zo kort mogelijk stuk kabel en zet je speakers dus vlakbij je versterker, dan hoef je niet meteen veel geld aan dure kabels uit te geven. Misschien heeft iemand of een goeie winkel wel een stukje liggen om te proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke hartstikke bedankt! Dus een versterker van 180 watt is voldoende? Die sony speakers zijn 2x90. Maar een 180 watt versterker is voldoende voor die mccrypts dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is dit een goeie?
http://link.marktplaats.nl/497944935
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit is trouwens mijn stereo:
http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=325925
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het was ff zoeken om het verbruik van je stereo te vinden:
http://www.fransdesmet.be/sony/sony-audio/mini-keten/mhcex600.html
volgens die site gebruikt ie 45W dan kan ie dus nooit 2x90W vermogen hebben, het klopt dus wel dat je wat vermogen mist. RMS vermogen wordt nogal eens overdreven. (heel lang verhaal) Ik denk dat jouw stereo eerder 2x20W heeft.
Kan je nagaan wat er gebeurt als je er een koopt met echt 2x90Watt.. :-P Die sony op marktplaats is best oud.
Ik heb een Denon AVC, was nieuw 1400,- (dat heb ik er niet voor betaald hoor)
deze lijkt op die van mij:
http://link.marktplaats.nl/493411742 Jouw set geeft waarschijnlijk beter geluid met maar twee speakers aangesloten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dus het heeft niet veel nut om een versterker aan te sluiten of wat moet ik hier nu uit opmaken? haha dus de beste oplossing is:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor meer volume heeft dat zeker zin,
alleen die ene die je gaf op marktplaats is een beetje oud en volgens mij speciaal waarom u nogal duur is. Maar ook met die zullen de buren het goed horen hoor. :-P Ik bedoelde alleen dat het goedkoper en beter kan. Met die laatste zin bedoelde ik dat jouw setje nu, zolang je de extra versterker nog niet hebt, waarschijnlijk beter geluid geeft met alleen de 2 MCCrypt's. Als je een postcode geeft (hoeft niet die van jouw te zijn, kan ook van bijvoorbeeld een winkel in de buurt) dan wil ik nog wel ff zoeken op marktplaats bij jouw in de buurt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke hartstikke bedankt! mijn postcode is 5386 en de letters moet je maar ff kijken;) da maakt niet zoveel uit lijkt me!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://link.marktplaats.nl/504615932
daar zou ik voor gaan, kan je met één speaker erbij later een mooie surround set van maken. http://link.marktplaats.nl/508547053
met een defect wat nu voor jouw niks uit maakt. (je wil niet weten wat deze nieuw gekost heeft)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oke dankjewel:) kzal is ff kijken of ik kan kopen haha. dat vorige bod staat al ff dus ik hoop niet dat ie inmiddels verkocht is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar die bovenste is voldoende voor die 2 mccrypts?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zie trouwens net dat het een receiver is? Klopt dat en wat is eigenlijk het verschil met een versterker?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor, als je die altijd voluit zet ben je binnen een paar jaar doof. :-P
In een receiver zit ook een tuner (radio), dus:
versterker + radio = receiver.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oke haha dus die je stuurde is een goede dan he
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat vind je hiervan?
http://www.bax-shop.nl/versterker/skytec-spl-1000eq-multifunctionele-budgetversterker/product-details.html#!prettyPhoto
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, die Denon is goed.
Die skytec, dat is heel iets anders, wel een versterker, maar geen kwaliteit, alleen veel vermogen/herrie.
Voor zalen, buitenfeesten, enz. Niet voor binnen om naar muziek te luisteren. Ook al is het hardstyle :-P Die Denon is trouwens ook sterk zat voor een feestje met 50 man in de woonkamer of schuur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja want ik ben nu eigenlijk hard aan het twijfelen wat ik moet kopen haha. Dus die skytec's is niks zeg je of?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou die skytec niet in mijn kamer zetten. Maar om dat zeker te weten zal je het uit moeten proberen. Bij een goeie zaak kan je luisteren, maar daar zullen ze die skytec niet hebben, misschien wel iets vergelijkbaars.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat het teveel vermogen heeft en de kwaliteit niet top is? Nouja als ik die skytec koop dan is het toch online bij bax shop.