Welke kabels zijn dit?

http://img156.imageshack.us/img156/3355/img20110227012.jpg
http://img43.imageshack.us/img43/5862/img20110227011.jpg

http://img841.imageshack.us/img841/7745/img20110227009.jpg
http://img109.imageshack.us/img109/5421/img20110227008.jpg
http://img543.imageshack.us/img543/1846/img20110227007.jpg

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

De eerste stekker is inderdaad een videokabel met mini-usb. Je ziet dat het om een videokabel gaat aan de verdikking die net achter de aansluiting zit (1e foto). Die kant moet dus in een apparaat als een videocamera of een digitale fotocamera (waar je meestal ook filmpjes mee kunt maken). De andere kant kan in de tv via 2 tulpstekkers. De gele tulp is voor het videosignaal, de witte tulp is voor het audiosignaal (enkel mono).

De tweede stekker is een stekker voor stroomtoevoer. Inderdaad uit het buitenland. De achterkant (laatste foto) steek je in het apparaat, de voorkant (stekker) gaat in het stopcontact. Het is de Engelse variant op onze eigen voedingskabel zoals je die bijvoorbeeld ook achter in je pc hebt zitten. Gelet op de vorm van de aansluiting (2 rondjes) vermoed ik dat het om een radio/cdspeler of een ander middelgroot apparaat gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je PC heeft een apparatenstekker met randaarde en die ontbreekt op deze kabel, maar je hebt wel gelijk dat het een stroomkabel is voor een kleiner apparaat of (bv laptop) adapter.

Andere antwoorden (5)

Het lijken mij kabels die bij een wat ouder model videocamera horen, kan dat kloppen? Ik heb dit soort kabeltjes bij m'n 9 jaar oude mini-dv camera.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heeft je oude mini-dv camera niet een firewire (IEEE-1394) aansluiting ipv een mini-USB?
Laatste 3 zijn van een oplader/stroomvoorziening, met een (Amerikaanse??) stekker. Die andere lijkt erop om iets aan te sluiten op de tv. Hoe de kabels verder heten en waarvan ze zijn kan ik je niet vertellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1: lijkt op micro-USB.
2. Tulpstekkers voor audio
3&4. Amerikaanse stekker
5 ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mini usb, micro is nog iets dunner.
Het is geen Amerikaanse stekker, maar eentje uit de UK. De andere kabel lijkt me ook een camera -> composiet + audio(mono) kabel of iets in die richting.
gvrox
13 jaar geleden
1 = mini usb

de laatste 2/3 zijn buitenlandse stekkers.. de laatste afbeelding is de input naar een adapter van bijv. laptops