Speakers aan 2 media bronnen zetten?

Ik wil graag mijn speakers aan een radio en mobiele telefoon zetten.
Maar ik wil niet steeds die kabels omwisselen.
Mijn speakers hebben geen 2 ingangen dus dat is geen optie ik dacht aan http://www.cables2u.co.uk/images/3.5mm_mini_jack_splitter_adapter.jpg maar dan andersom.

weet iemand of dit dit bestaat en kan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
2.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan je uitleggen hoe je het nu precies hebt aangesloten, zijn de speakers actief(op stroom)?

Het beste antwoord

gewoon een audio-switch-kastje ertussen zetten. Te koop bij o.a. mediamarkt: een draaiknop met 4 standen, en 4 stereo ingangen met TULP stekkers en 1 stereo uitgang. Kost rond de 19.95. Mengpaneel oid is veel te veel gedoe voor dit.

Het plugje dat je suggereert zou ik niet gebruiken, je moet geen signaal zetten op een uitgang van een apparaat, daar is het niet voor bedoeld
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Waarom andersom, wat je nu linkt is toch precies goed daarvoor?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, volgens mij kun je met die splitter 2 speakersets op 1 geluidsbron aansluiten. Niet 2 geluidsbronnen op 1 speakerset.
Ik ben hier ook wel eens naar op zoek geweest.
Ik heb namelijk één grote versterker in mijn huiskamer, met maar 1 aux input, maar meerdere laptops en desktops waar ik wel eens filmpjes op wil afspelen.

Erg omslachtig als ik steeds andere kabeltjes achterin die versterker moet steken.

Handiger zou zijn als je 1 kastje aansluit op de aux ingang van de versterker, en dat er in dat kasje meerdere ingangen zitten van verschillende geluidsbronnen.

Eventueel een knop op dat kastje waarmee je een bron kan selecteren.

Ik vind wel verschillende zaken als k zoek op bijv "audio input selector" of "audio input switch"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat met die splitter moet je niet doen, dan loop je kans je radio en/of telefoon opteblazen, en het geeft waarschijnlijk vervorming. Je moet een soor mengpaneeltje regelen, of gewoon een wisselschakelaar ertussen zetten