Kunnen er andere boxen bij een Philips DVD/SACD home theater system HTS5310S ?

Wij hebben een Philips DVD/SACD home theater system HTS5310S die nog goed werkt, alleen de boxen zijn een doorn in het oog (veels te groot). Kunnen er andere boxen op het systeem worden aangesloten? We hoeven niet perse vier boxen terug, twee kleintjes is ook prima, aangezien wij toch voornamelijk muziek luisteren en weinig tv kijken.

Het is zonde om het hele systeem weg te doen, omdat we nergens de boxen kunnen neerzetten.

Alvast bedankt!!!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (2)

Je kunt in principe elk surround speakersysteem gebruiken. Je moet alleen wel opletten dat het uitgangsvermogen van je versterker niet het vermogen van de speakers overtreft (je zou de speakers dan op kunnen blazen).
Je hoeft niet bij hetzelfde merk te blijven, je kunt kiezen wat je zelf mooi vindt. En als ik even rondkijk op internet, dan is er keuze in overvloed.
jc54
9 jaar geleden
Je kunt altijd andere speakers op een versterker aansluiten, deze versterker heeft gewone laagohmige uitgangen. Er zal geen probleem zijn om 8 of 4 ohm speakers op de 6 ohm uitgangen aan te sluiten. Bedenk echter dat de klankkleur van het systeem voor 90% afhangt van de speakers: het is vrijwel onmogelijk om een "groot" geluid uit kleine kastjes te produceren. Ook is het van belang om de subwoofer te handhaven omdat met alleen kleine links- en rechtsspeakers je een boel luistergenoegen zult missen door een blikkerige klank.