Waarom is faxen zo duur?

Ik heb 6 formuliertjes per fax verstuurd via een internetcafé en ik schrok van de prijs: 9 euro!
Waarom is faxen zo duur?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Faxen is normaal niet duur, alleen bij dat internetcafe wel. De kosten voor faxen wordt bepaald door de hoeveelheid tijd die nodig is om die faxen te versturen. Bij 6 pagina's zal dan ongeveer 3 minuten zijn. Die 3 minuten wordt afgerekend tegen normaal telefoonverkeer.
Als jij naar het buitenland faxt, zal dat duurder zijn, dan faxen binnen Nederland.
Het internetcafe zal mogelijk extra veel rekenen, omdat er niet zoveel vraag meer naar is, maar ze moeten de service wel in de lucht houden. Dus om dat terug te verdienen, rekenen ze extra veel voor het faxen.