Zijn er receivers met 2 seperate speaker sets 5.1 + 2.0 bijvoorbeeld (lees alles)?

Zit hier nu met een stereo versterker met 2x2 speaker uitgangen. Op de versterker kan ik zo met een knop schakelen tussen de speakers(A) naast mijn TV of de speakers(B) naast mijn PC (en zelfs beide (A+B). Werkt bijzonder goed als ik overschakel van bijvoorbeeld gamen op mijn monitor naar een film kijken op mijn TV.

Nu wil ik dit weer maar nu met 5.1 voor naast de TV en 2.0 voor de PC. Dus wellicht een 7.1 receiver waarvan 1 paar boxen los van de 5.1 te gebruiken is. Dit hoeft dus niet(lees nooit) gelijktijdig.

Als dit kan wat is de term hiervoor?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom neem je niet 2 versterkers? Een 5.1 en een stereo.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat gaat het ook worden denk ik. Waarschijnlijk ook handiger vanaf mijn PC eea te regelen dan vanaf de receiver.

Het beste antwoord

Marantz heeft de multiroom ZR serie, DTS 7.1 Receivers. Soms op MP te vinden voor ca. €100,-. Alhoewel je een client kunt aanschaffen zoals bij Sons, kun je zonder de ZC4001 client (of slave) de receiver perfect gescheiden aansturen en over de verschillende A/B uitgangen laten horen en dus in verschillende ruimtes verschillende muziek laten horen met een vermogen van 7x90 Watt continu vermogen!
Zelf heb ik een ZR6001 (uit 2006) welke ik gebruik met aparte luidsprekers in de werkplaats en in het huis. Ingangen kunnen apart naar verschillende eindtrappen geschakeld worden, zodat je verschillende bronnen over de verschillende luidsprekers kunt laten horen. Ook kun je ze vanuit eenzelfde bron geluid laten geven geven, dus wat je wilt. Kijk je bijv. eens op:
http://www.crutchfield.com/S-XQSJd9J8WD2/p_642ZR6001S/Marantz-ZR6001SP.html
Op http://reviews.cnet.com/av-receivers/marantz-zr6001sp/4505-6466_7-31933397.html vind je een review.
Succes, er staat er nu eentje op MP te koop (niet de mijne, die doe ik echt niet weg ;).
http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/versterkers-en-receivers/m762831914-te-koop-marantz-zr6001-receiver-zeer-goede-staat.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Toegevoegd na 25 seconden:
Sons=Sonos