hoe snel laad mijn accu op?

Ik heb onlangs een op afstand bestuurbare monster truck gekocht.
ik ban wel benieuwd hoelang deze erover doet om volledig op te laden.
de accu die erin zit heeft een capaciteit van 1800 mAh.
de lader is een gewone lader die erbij geleverd werd, die doe ik een een normaal stopcontact.

ik vroeg me af wat normaal is want die van mij zit nu al bijna 1 dag aan de lader, leek me een beetje lang.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

De duur tot maximaal laden is afhankelijk van de capaciteit van de lader en het soortaccu.
1800 mAh wil zeggen dat de accu (als deze volledig geladen is) gedurende 1 uur gemiddeld 1800 mili-ampére stroom kan leveren. Omdat de totale stroomvoorraad niet voldoende is om een uur lang te voorzien, zal het misschien maar 10 minuten zijn dat de accu deze stroom kan leveren.
De accu zal nooit voor 100 % geladen kunnen worden ( ik dacht maximaal 98 of 99 % in optimale conditie). Dit is de reden dat de lader door zal (willen) blijven laden als de accu eigenlijk al vol is.
jc54