Hoe gaan de lantaarnpalen aan als het iedere dag op een later/vroeger tijdstip licht/donker wordt?

Stel het is een timer, wie stelt dan iedere dag die timer bij? En hoe zit het met de invloed van het weer? Of een sensor? Hoe zou het dan werken als er een totale zonsverduistering zou voorkomen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
16.8K

Het beste antwoord

De openbare verlichting wordt geschakeld op 2 verschillende manieren, 1 daarvan is de timer die alleen tussen zomer- en wintertijd wordt bijgesteld, de 2e manier is de lichtmeting, een lichtgevoelige fotocel in de regio meet de hoeveelheid daglicht, indien deze onder een bepaalde waarde komt is het tijdstip niet meer belangrijk en schakeld de verlichting in. Dus ook in geval van een zonsverduistering of zware regenval.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ze staan ingesteld in een computersysteem. Daarin wordt wel rekening gehouden met hoe laat het ongeveer donker en licht wordt afhankelijk van de seizoenen, maar weer en dergerlijke niet want die dingen worden geautomatiseerd en bovendien in de hele stad op hetzelfde moment gedaan.