Zijn mechanische (analoge) tijdschakelaars (schakelklokken) betrouwbaar?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

hoi Thegame, ik gebruik mechanische en elektronisch schakelklokken ze hebben allebij een gangreserve, dus spanninguitval geeft geen probleem (goedkope schakelklokken hebben geen gangreserve) elektronische hebben meer schakelmogelijkheden. mechanische zijn makkelijker te programmeren. maar als je de gebruiksaanwijzing leest en over een gezond verstand beschikt, dan heb je geen problemen. de prijs en gewenste schakelmomenten bepalen de soorslag. groeten, Dré

Ja. Deze zijn heel betrouwbaar. Tot voor enkele jaren was er zelfs niets anders.

Bij mij wel. Om de één of andere reden gaat er altijd wel iets mis bij het inprogrammeren van een digitale schakelklok, dus ik pak steeds weer de good old mechanische klokken.

Gebruik ze al jaren. Tot nu toe zijn ze nog OK.

Ja dat wel, maar vaak gaan ze na verloop van tijd steeds meer lawaai maken. (ratelen)

Zolang de stroom niet uitvalt zijn de mechanische schakelklokken redelijk betrouwbaar. Maar de digitale uitvoeringen hebben daar een backup voor en zijn voorzien van een toevalschakeling. Die hebben meerdere schakelmomenten. (al of niet met interval)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100