kan ik een amerikaanse keukenmachine ook in nederland gebruiken

Toegevoegd na 15 minuten:
KitchenAid Artisan 5-qt. Stand Mixer

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou willen antwoorden van wel, als je de stekker geschikt is, maar misschien zijn er meer belangrijke dingen waar je rekening mee moet houden.
Misschien kun je nog even vermelden om wat voor merk/type het gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb even gekeken wat het voor apparaat is, maar als je nog van plan bent om zoiets aan te schaffen, zou ik eens kijken of er een van bijvoorbeeld Bosch aan je wensen voldoet, omdat je dan meteen zeker weet dat het geen problemen oplevert.
http://www.besteproduct.nl/Ranking.aspx?d=164
Hier staan een paar modellen van Bosch bij. Als je hem al hebt, zou ik goed opletten op de dingen die als antwoord zijn gegeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel engels praten tegen hem

Het beste antwoord

Zou ik niet zomaar proberen. Ook niet met een speciale verloopstekker. De kans dat je het apparaat opblaast is groot. Is ons overkomen met een carmenset uit Amerika.

Je kunt wel zo'n kastje kopen, die zet 220 om in 110 volt en andersom. Maar die dingen zijn behoorlijk duur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ten eerste zit er een andere stekker aan, maar daar kun je een verloopstekker voor gebruiken.

Ten tweede hebben we hier 230 volt, en in de VS 110 volt. Sommige apparaten kun je hierop omschakelen, maar dat hangt dus van het apparaat af!

Toegevoegd na 6 minuten:
...dus als je een 110 volt apparaat op 230 volt aansluit, gaat hij kapot.
bamibal
13 jaar geleden
nee,meestal niet, m,n neef uit canada was hier met z,n vriendin.
ze had haar föhn meegebracht en dacht dat het met een verloopstekker wel zou lukken.
hij deed het wel, heel even en heel snel.
at is met apparaten uit de U.S het zelfde.
tenzij er een omvormer/trafo tussen kan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de VS wordt 110 volt gebruikt bij een frequentie van 60 Hz. Het frequentieverschil zal je apparaat niet de das omdoen, maar 220 V ipv 110, nee, ik denk dat je apparaat dan nog maar heel even heel snel loopt. Dan is het einde oefening, want dan is de motor doorgebrand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor dat kan, maar niet zonder meer. Je hebt een geschikte trafo 230/110Volt en een frequentieomvormer 50/60 Hz nodig.
Gezien de prijzen daarvan is het goedkoper een nieuwe keukenmachine te kopen. Maar het kan dus wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij Handyman kun je een "step down converter"kopen, heb ik met een Amerikaanse Gamecube gedaan, werkt prima.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bamibal
13 jaar geleden
Die levert maar 75 watt. Dat is veel te weinig voor een KitchenAid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, sorry, dat wist ik niet. Maar er is een 1000 watt converter op de markt voor 50 euro. Op deze website gevonden:
http://www.aniway.nl/forum/viewtopic.php?f=12&p=499556