kan ik een amerikaanse keukenmachine ook in nederland gebruiken

Toegevoegd na 15 minuten:
KitchenAid Artisan 5-qt. Stand Mixer

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Zou ik niet zomaar proberen. Ook niet met een speciale verloopstekker. De kans dat je het apparaat opblaast is groot. Is ons overkomen met een carmenset uit Amerika. Je kunt wel zo'n kastje kopen, die zet 220 om in 110 volt en andersom. Maar die dingen zijn behoorlijk duur.

Ten eerste zit er een andere stekker aan, maar daar kun je een verloopstekker voor gebruiken. Ten tweede hebben we hier 230 volt, en in de VS 110 volt. Sommige apparaten kun je hierop omschakelen, maar dat hangt dus van het apparaat af! Toegevoegd na 6 minuten: ...dus als je een 110 volt apparaat op 230 volt aansluit, gaat hij kapot.

nee,meestal niet, m,n neef uit canada was hier met z,n vriendin. ze had haar föhn meegebracht en dacht dat het met een verloopstekker wel zou lukken. hij deed het wel, heel even en heel snel. at is met apparaten uit de U.S het zelfde. tenzij er een omvormer/trafo tussen kan.

In de VS wordt 110 volt gebruikt bij een frequentie van 60 Hz. Het frequentieverschil zal je apparaat niet de das omdoen, maar 220 V ipv 110, nee, ik denk dat je apparaat dan nog maar heel even heel snel loopt. Dan is het einde oefening, want dan is de motor doorgebrand.

Ja hoor dat kan, maar niet zonder meer. Je hebt een geschikte trafo 230/110Volt en een frequentieomvormer 50/60 Hz nodig. Gezien de prijzen daarvan is het goedkoper een nieuwe keukenmachine te kopen. Maar het kan dus wel.

Bij Handyman kun je een "step down converter"kopen, heb ik met een Amerikaanse Gamecube gedaan, werkt prima.

Bronnen:
http://www.gadgetonline.nl/product_info.ph...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100