hallo, als ik mijn sd card van mijn camera in mijn pc steek, en de open zegt de computer dat er geen foto's opstaan maar dat is wel hoe komt dit ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Heb,je m niet perongeluk op slot gezet met zo'n hendeltje rechtsboven meestal licht grijs?

Waarschijnlijk heb je hem op slot staan. Aan de zijkant van de sdkaart kan een een schuifje zitten. Schuif die de andere kant op en klaar is kees. Hij kan ook digitaal beveiligd zijn. Ga dan naar eigenschappen (rechtermuisklik op de sdkaart) en kijk bij beveiliging. Daar kan je het aanpassen.

Mischien dat je camera de fotos niet op de sd kaart opslaat maar op het extern geheugen. Je kunt de fotos dan op de sd kaart zetten door ze te kopieren naar de sd kaart.

Ik denk dat je PC de bestandsindeling of format van je foto's niet kent. Als je toevallig de camera op RAW hebt staan, kan windows dat vaak niet lezen. JPG wel altijd.

Je kan hem inderdaad op slot gedaan hebben, maar het kan ook zijn dat je hem eerst moet formatteren. Is het een nieuwe SD-kaart? Die moet je in het begin formatteren (dit gaat normaal zowel op je fototoestel als op je pc).

Kijk eerst even bij iemand anders met een ander kaart lezer , voor dat je gaat formateren. Er zijn kaart lezers die niet goed werken of een niet goed ingestelde USB. Eerst meer proberen, zou zonde zijn van je foto's.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100