hallo, als ik mijn sd card van mijn camera in mijn pc steek, en de open zegt de computer dat er geen foto's opstaan maar dat is wel hoe komt dit ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's
3.1K

Antwoorden (6)

Heb,je m niet perongeluk op slot gezet met zo'n hendeltje rechtsboven meestal licht grijs?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zou niks uit moeten maken, dan kan je de foto's er niet af halen maar wel bekijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee,dan zet de SD kaart alles uit zodat je niks meer kan zien.
Waarschijnlijk heb je hem op slot staan. Aan de zijkant van de sdkaart kan een een schuifje zitten. Schuif die de andere kant op en klaar is kees.

Hij kan ook digitaal beveiligd zijn. Ga dan naar eigenschappen (rechtermuisklik op de sdkaart) en kijk bij beveiliging. Daar kan je het aanpassen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee dat is het niet daar hebk ik al naar gegeken , er staat ook op dat er maar 2kB in de map zit maar als ik hem in mijn camera steek komen ze er wel op .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat,het ook kan zijn is dat de cam andere soort fotos maakt dan wat ondersteund wordt.
Ik,kan weleens via teamviewer voor je kijken of ik iets kan vinden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Altijd zo leuk hea. Dat mensen je een min geven zonder een toelichting erbij te geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je dat zou willen doen zal ik je heel dankbaar zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt erop dat de inhoudstructuur van de kaart afwijkt van wat de PC verwacht. Kun je de camera niet met een USB kabel koppelen aan de PC? Dat zou kunnen werken om de foto's over te zetten, daarna de kaart opniuw formateren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
(als je dat zou willen doen zal ik je heel dankbaar zijn)
Bedoel,je dat tegen mij?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar ook als ik de camera in de computer steek met een kabel, met de sd card erin dan lukt het nog niet want dan vind hij de foto's nog niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kunnen jullie dit gesprek voortzetten via de GV-mail. ;)
Mischien dat je camera de fotos niet op de sd kaart opslaat maar op het extern geheugen. Je kunt de fotos dan op de sd kaart zetten door ze te kopieren naar de sd kaart.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar als ik de sd kaart uit de camera haal, kan ik de foto's niet meer zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is ook een raar antwoord, de sd kaart IS het extern geheugen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Intern bedoel ik pardon gelukkig snapte hij het;) wat ik bedoelde
Ik denk dat je PC de bestandsindeling of format van je foto's niet kent. Als je toevallig de camera op RAW hebt staan, kan windows dat vaak niet lezen. JPG wel altijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en wat kan ik daar tegen doen zonder mijn fot's kwijt te geraken ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je inderdaad in raw hebt gefotografeerd, moet je even googlen op raw en het merk van je camera, en dan zoeken naar een progje dat jouw foto's kan lezen. meestal iets van de fabrikant, bij nikon b.v. view NX. Dat geïnstalleerd zou je ze moeten zien, en eventueel omzetten naar JPG.
Je kan hem inderdaad op slot gedaan hebben, maar het kan ook zijn dat je hem eerst moet formatteren. Is het een nieuwe SD-kaart? Die moet je in het begin formatteren (dit gaat normaal zowel op je fototoestel als op je pc).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk eerst even bij iemand anders met een ander kaart lezer , voor dat je gaat formateren. Er zijn kaart lezers die niet goed werken of een niet goed ingestelde USB. Eerst meer proberen, zou zonde zijn van je foto's.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, want als je formatteert wanneer je al foto's hebt getrokken, ben je die wel kwijt! Was ik vergeten te zeggen :)