Waarschijnlijk heb je hem op slot staan. Aan de zijkant van de sdkaart kan een een schuifje zitten. Schuif die de andere kant op en klaar is kees.
Hij kan ook digitaal beveiligd zijn. Ga dan naar eigenschappen (rechtermuisklik op de sdkaart) en kijk bij beveiliging. Daar kan je het aanpassen.
nee dat is het niet daar hebk ik al naar gegeken , er staat ook op dat er maar 2kB in de map zit maar als ik hem in mijn camera steek komen ze er wel op .
27 december 2011 21:37
Wat,het ook kan zijn is dat de cam andere soort fotos maakt dan wat ondersteund wordt. Ik,kan weleens via teamviewer voor je kijken of ik iets kan vinden?
27 december 2011 21:38
Altijd zo leuk hea. Dat mensen je een min geven zonder een toelichting erbij te geven.
27 december 2011 21:47
als je dat zou willen doen zal ik je heel dankbaar zijn
27 december 2011 22:09
Het lijkt erop dat de inhoudstructuur van de kaart afwijkt van wat de PC verwacht. Kun je de camera niet met een USB kabel koppelen aan de PC? Dat zou kunnen werken om de foto's over te zetten, daarna de kaart opniuw formateren.
27 december 2011 23:17
(als je dat zou willen doen zal ik je heel dankbaar zijn) Bedoel,je dat tegen mij?
27 december 2011 23:26
maar ook als ik de camera in de computer steek met een kabel, met de sd card erin dan lukt het nog niet want dan vind hij de foto's nog niet
28 december 2011 00:19
Kunnen jullie dit gesprek voortzetten via de GV-mail. ;)
Mischien dat je camera de fotos niet op de sd kaart opslaat maar op het extern geheugen. Je kunt de fotos dan op de sd kaart zetten door ze te kopieren naar de sd kaart.
Ik denk dat je PC de bestandsindeling of format van je foto's niet kent. Als je toevallig de camera op RAW hebt staan, kan windows dat vaak niet lezen. JPG wel altijd.
en wat kan ik daar tegen doen zonder mijn fot's kwijt te geraken ?
28 december 2011 20:27
Als je inderdaad in raw hebt gefotografeerd, moet je even googlen op raw en het merk van je camera, en dan zoeken naar een progje dat jouw foto's kan lezen. meestal iets van de fabrikant, bij nikon b.v. view NX. Dat geïnstalleerd zou je ze moeten zien, en eventueel omzetten naar JPG.
Je kan hem inderdaad op slot gedaan hebben, maar het kan ook zijn dat je hem eerst moet formatteren. Is het een nieuwe SD-kaart? Die moet je in het begin formatteren (dit gaat normaal zowel op je fototoestel als op je pc).
Kijk eerst even bij iemand anders met een ander kaart lezer , voor dat je gaat formateren. Er zijn kaart lezers die niet goed werken of een niet goed ingestelde USB. Eerst meer proberen, zou zonde zijn van je foto's.