Volgens mij wordt hij met een raket in de ruimte gebracht en na zeer complexe berekeningen is hij dan al in de buurt van waar hij moet zijn en kunnen ze dan met kleine stuwtaketten de exacte plek en stand bereiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoi bubba1234,

met een raket op de gewenste hoogte (afhankelijk v.d. functie) gebracht waarna kleine raketjes, zo groot als een luciferdoosje, de boel op zijn plaats houdt. daar boven weegt hij niets meer.
die kleine raketjes worden aangedreven door stikstofgas onder zeer hoge druk.

een satelliet is altijd in beweging waardoor hij steeds weer op zijn plek moet worden 'teruggeblazen'.
zodra de voorraad stikstof op is, is de 'levensduur' ten einde.
de satelliet drijft langzaam af, tot het moment dat hij buiten zijn functionele gebied komt.

'even bijvullen' is er niet bij, je zou het met de space shuttle kunnen doen, maar dat kost ook veel geld. het is een kwestie van kosten waarvoor men kiest, vervangen of repareren.

in principe valt alles op aarde, alleen een satelliet valt voorbij de aarde. uiteindelijk valt hij toch op aarde, dan zal hij onderweg in de dampkring verbranden.

groeten, Dré