Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe krijg ik die brandmelders stil?

Sinds vannacht piept mijn brandmelder om ongeveer de 30 sec. Een enkele piep steeds. Wat ik ook doe ik krijg 'm niet stil. Ik dacht dat ik misschien de batterijen moest vervangen maar er zitten helemaal geen batterijen in.

er zitten 2 knoppen op:
1: HUSH
2: PUSH AND HOLD TO TEST WEEKLY

Heb overal al op gedrukt...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
25.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (10)

Als je de batterij kan vervangen vervang die dan. is het er 1 zonder vervangbare batterij sla er dan met een moker op want dan is hij versleten. Dat zijn meestal de brandmelders van ongeveer 4 euro..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
emm ja geen batterijen?
ze werken meestal niet op netspanning, ( met het gevaar dat als de elektriciteit uitvalt dat je geen brandbeveiliging meer hebt. )

dus of je zit in een pand waar dat de brandbeveiliging gezamenlijk van het hele pand is en extern gevoed wordt, en dan zal je je huurbaas eens moeten bellen of aan de buren vragen of ze er ook last van hebben.

Anders zal er toch echt een batterij in zitten.
wand ze gaan echt piepen als de batterij bijna op is.
heb je wel goed gekeken ? bij sommige zit deze aan de achterkant maar bij de meeste moet je de brandmelder even open klikken. de batterij zit er in.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
aangezien geen batterij,dan zijn ze op het stroomnet aangesloten:dan bv geen stroom meer op de leiding ,ook bv eens zekering nakijken
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Uiteraard moeten er nieuwe batterijen in!!!!!

Toegevoegd na 4 minuten:
Er stond hier eerst een antwoord van iemand die ook zei, terecht dat er nieuwe batterijen in moesten. Die kreeg heel snel een aantal minnen!! Dat antwoord is nu verwijderd. De minnen waren totaal onterecht, want het ligt wel degelijk aan de bijna verlopen batterijen. Je moet er toch niet aan denken, dat de batterijen leeg zijn en de melder zijn werk niet meer doet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
**Zitten geen batterijen in** Dit apparaat werkt op lucht??
Ik zou toch maar eens een bril op zetten. Brand melders hebben basis altijd een batterij BackUp, gezien het bij brand 9 v.d. 10 voor komt dat het elektriciteit ned geheel uitvalt. Kijk maar eens naar de units welke een vluchtroute aangeven, zo ook met rook en/of brandmelders zit ergens een batterij backup in. Zo niet, dan zou ik het apparaat DIRECT vervangen voor een nieuwe ( kosten ca. EUR. 7,00 /stuk) voor zo'n bedrag kun je geen risico nemen. En, niet wachten tot morgen, vandaag nog regelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je dat ding van het plafond gehaald, en goed gekeken of er een 9V blok in zit?

Die piep geeft aan dat de batterij leeg is, en dringend vervangen moet worden.

Hij stopt pas met piepen, als er of een nieuwe batterij in zit, of de batterij er uit is gehaald (dan kan hij, zonder batterij, meestal NIET op het plafond geplaatst worden).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, batterijen vervangen! Heb dit ook ooit gehad en heb weken gezocht naar de oorzaak van de piepjes. Nooit gedacht aan de batterij. Nieuwe in gedaan en het was zo 'gepiept'
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een rookmelder met het 'Goedmerk', uitgerust, heeft een 'batterij leeg' signalering. Dat is een piepje of ander signaal dat gedurende min. 30 dagen regelmatig te horen is, wanneer de batterij aan vervanging toe is. Ik denk toch dat het dat is wat je hoort. Op elke rookmelder staat vermeld welk type batterij nodig is. Heb je goed gekeken of je dat ergens ziet staan? Ik heb zelf brandmelders die op het lichtnet aangesloten zijn, maar die hebben nog nooit een piepje gegeven. Ja, bij de test toen ze waren aangebracht natuurlijk, maar ik hoor al jaren niets. Zie alleen het lampje branden. Als er een storing in de stroom is zit er een noodstroomvoorziening in, maar dit is ook een batterij. Als het piepje ver na 30 dagen nog klinkt, dan is het dus niet de batterij maar zal er een storing zitten in de lichtnet rookmelder. Lichtnetmelders hoef je ook niet wekelijks te testen, ik denk dat je toch ergens een batterij moet hebben zitten die aan vervanging toe is.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
De batterij zal bijna leeg zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als dat ding op lichtnet werkt zit er een noodstroom accu in.Deze is dan aan het eind van zijn leven en zal vervangen moeten worden.Dit gebeurd ook bij alarminstallaties als de interne accu versleten is gaan ze ook onterecht af.En degene die zegt met een hamer kapot slaan beseft blijkbaar niet dat er radioactief materiaal in brandmelders zit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding