mijn koel/vries combinatie staat buiten in de berging in de zomer koelt en vriest hij goed maar in de winter valt hij vaak uit zou hij te koud staan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.3K

Het beste antwoord

Ja ,hij staat te koud !
Ik heb hetzelfde gehad en met vorst denkt de vriezer "hey het is koud genoeg en slaat niet aan, met het gevolg dat het begint te ontdooien"
Hier is ook geen oplossing voor, omdat alle vriezers dit tegenwoordig hebben
Ik heb het opgelost door een vriezer op zolder te zetten ...

Succes ,
Leonard

Toegevoegd na 1 minuut:
zie ook mijn vraag hierover http://www.goeievraag.nl/vraag/vriezer-koel-vriescombinatie-ontdooit-vorst.106285
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ER zit een thermostaat in een vriezer, dus hij slaat aan als de gewenste temperatuur in de vriezer lager wordt. In de winter hoeft hij dus minder aan te slaan. Als het buiten -2 is, zal het binnenin de vriezer langer -20 blijven, dan wanneer het buiten +20 graden is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koel/vriescombinaties zijn gemaakt om te functioneren in een warme omgegeving. Als ze op een koude plaats staan doen ze het niet goed.

Een koelkast koelt niet de hele tijd. Er is een thermostaat in die er voor zorgt dat als de koelkast te warm wordt, de koeling aanslaat. (Dat kun je dan ook horen) De koude vloeistof die rondgepompt wordt, gaat eerst naar het vriesvak, en daarna naar het koel gedeelte. Het vries-gedeelde wordt dus meer gekoelt dan het koel-gedeelte.

Het koelen gaat net zolang door totdat de koelkast weer koud is.

Als de koelkast nu al in een koude omgeving staat, zal de koelkast niet of minder vaak het signaal krijgen dat de koeling aan moet.

Maar omdat de koeling niet aan hoeft, zal het vriesvak gedeelte ook niet afkoelen en zal het apparaat niet meer goed vriezen.

De koelkast kan ook niet anders; als de koeling vaker zou aanslaan, zou het vriesvak wel koud worden, maar de inhoud van de koelkast zou daardoor ook gaan bevriezen.

Het gebeurt bij mij regelmatig als ik een tijdje niet thuis ben en de temperatuur in de keuken tot onder de 10 graden afkoelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat probleem hadden wij ook.
Ik doe hem in de winter uit,gebruik nog wel het koel gedeelte,maar de vriezer maak ik voor de winter leeg wordt schoongemaakt en gaat uit.
Na de winter stekker er weer in en klaar