Wat kan ik doen tegen een Ipod die steeds vastloopt?

Mijn Ipod loopt de laatste tijd steeds vast, waarschijnlijk door waterschade. Ik heb er namelijk een kwartier mee door de regen gelopen. Ik weet dat dat nogal dom is, maar ik was toen zo lekker muziek aan het luisteren dat ik me daar helemaal niet bewust van was. Hij heeft al een week op een krant op de cv in een zakje rijst gelegen.. Nu laadt hij nog wel prima op, en muziek luisteren als hij in de computer geplugd zit gaat ook prima, maar zodra hij van de stroom af is loopt hij steeds vast en wil niet meer uit. Is hier nog wat tegen te doen? Ik heb geen garantie meer.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

hoi Lotte,

vervelend, doordat er tijdens het nat worden spanning in het apparaat aanwezig was, is er elektrolyse opgetreden en er zijn kruipsporen ontstaan.

het enige wat je kan doen is het apparaat openen, alle spanningsbronnen wegnemen batterij en eventuele knoopcel weghalen) in gedestilleerd water leggen en met een tandenborstel alles zachtjes afborstelen.
hopelijk wis je dan de kruipsporen en andere ongerechtigheden.

lukt dat niet, dan is er slechts één oplossing: ......
is al door een ander gezegd.....
hard tegen de muur kwakken!

jammer dus wat heb je te verliezen, gewoon openmaken, poetsen en zien wat er van terecht komt.

suc6
groeten, Dré
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Misschien kun je wat met de hulp van Apple?
Op de volgende site: