Je ziet tegenwoordig bij huishoudelijke apparaten aangegeven wat ze aan gebruik per jaar kosten.

Lijkt me een beetje vaag. Hangt toch af van de samenstelling van je gezin lijkt mij.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Het is een gemiddeld jaarverbruik
De intensiteit van het gebruik maakt wel degelijk het verschil uit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En wat is het gemiddelde jaar gebruik dan?? Weet jij dat? Lijkt me stug.
Zijn idd verkooppraatjes, natte vinger werk, want het verbruik is heel verschillend, ook een gemiddelde blijft vaag.
Wanneer behoor je tot het gemiddelde, gezin met 2 kinderen? Dan nog is er veel verschil in gebruik van bv een wasmachine.

Dus je hebt helemaal gelijk, het bedrag per jaar aan energie verbruik is maar een vage aanwijzing.
Het is pas nuttig als erbij zou staan om hoeveel wassen per week en de daarbij behorende temperatuur het gaat, dan kan je voor jezelf een inschatting maken voor je eigen verbruik, of dit hoger of lager zou zijn.

Dit telt ook voor alle andere apparaten natuurlijk.