Kan ik film kijken via USB van de tv met 5.1 geluid?

Ik heb een receiver gekoppeld aan mijn Humax HD decoder dus als ik tv kijk heb ik gewoon HD beeld en komt het geluid uit de boxen van mijn 5.1 boxen.
Nu heb ik een harde schijf aan mijn tv gekoppeld om 3D te kijken. Nu krijg ik gewoon HD beeld maar het geluid komt nu vanuit mijn TV en niet mijn 5.1 boxen.
Moet ik nu een extra HDMI kabel van de receiver naar mijn TV aansluiten of...?

Graag jullie expertise!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Kijken of je TV en 5.1 HDMI ARC ondersteunen en anders of je tv een optical of coax SPDIF uitgang heeft. Zo voer je het geluid van je tv terug naar je 5.1

Toegevoegd na 1 minuut:
Moet ik nu een extra HDMI kabel van de receiver naar mijn TV aansluiten of…?

Nee, als je HDMI ARC hebt kan je gewoon de HDMI output op de juiste HDMI ingang (niet per se HDMI 1) aansluiten. Vaak staat er ook gewoon op de tv gedrukt bij de HDMI ingang dat deze ARC ondersteunt.

ARC=audio return channel