Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Een verkoper adviseerde me om een goede HDMI-kabel te komen (1.5 meter heb ik nodig). Hij raadde me er eentje aan voor 40 euro. Doen?

De verkoper zei dat het zonde is zo veel geld aan een goede flatscreen uit te geven, en dan te beknibbelen op een kabeltje. Dat zou de kwaliteit van het geheel naar beneden halen, zo stelde hij. Heeft hij gelijk of is hij gewoon een gladjanus?

Toegevoegd na 12 seconden:
kopen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
731

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bij deze lengte maakt het niets uit bij langer als 5 meter begint dat pas te spelen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Hij is gewoon een gladjanus. Er zijn genoeg onderzoeken geweest waaruit blijkt dat het niets uitmaakt voor de standaard apparatuur die we in huis hebben.

Pas als je in professionele apparatuur gaat denken, dan gaat het iets uitmaken. Maar in huis-tuin-keukenapparatuur, hoe high-definition dan ook, maakt het niets uit.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Het antwoord is: gladjanus.
HDMI is een digitale norm. Of het kabeltje doet het, of hij doet het niet. Kwaliteitsverlies is niet mogelijk.
Geef niet meer dan een tientje uit aan die kabel, op veel plaatsen te vinden voor die prijs op het internet.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed antwoord. Kan me hooguit voorstellen dat als ie het een beetje niet doet, sommige bitjes hersteld moeten worden? Foutcorrectie bedoel ik? Of werkt het bij HDMI niet zo?
Het maakt zeker uit wat voor kabel je hebt. Het leek mij ook onzin maar mijn broer adviseerde mij om ook een duurdere kabel te kopen. Het verschil zie je wel.
Wel kan je even op internet kijken of je hem goedkoper kan krijgen.
Veel kijkplezier!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij concludeert dat je het verschil ziet. Houd je rekening met het feit van autosuggestie? Dus dat je DENKT dat je verschil ziet? Heb je, om dit uit te sluiten, de test dubbelblind uitgevoerd? Zo niet, dan kan ik geen waarde hechten aan je uitspraak.
Ha, die Testboy1983a;

Stel de al-dan-niet Gladjanus op de proef; vraag of hij de kabel terugneemt als de kwaliteitsverbetering bij jou thuis niet groot genoeg is. Doet hij dat niet, dan weet je op voorhand dat hij gebakken lucht verkoopt en kun je de kabel achterwege laten en gewoon het standaarexemplaar gebruiken.

Toegevoegd na 43 seconden:
standaarexemplaar: insert 'd'
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zijn alleen maar mooie verkooppraatjes van die verkoper. Ook wij hebben onlangs een nieuwe TV gekocht en hebben daar een goedkope HDMI-kabel bij aangeschaft. Ter vergelijking heb ik een duurdere HDMI-kabel geprobeerd van mijn buurman, maar er was geen kwaliteitsverschil te merken. We hebben met een goedkope kabel een perfect beeld!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is wel degelijk waar.

Koop maar eens een gewone scartkabel of een duurdere in je tv. Zal je zien wat het verschil is.

Geloof je het niet koop hem niet. Wil je kwaliteit koop je hem wel. ist easy.
Ik heb er wel 1 en ik zie duidelijk verschil
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon flauwekul. Het goedkoopste kabeltje is prima... Het is bewezen dat die man onzin uitkraamt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding