Kleven er nadelen aan het gebruik van een B-merk toner of betaal je voor het merk?

Ik sta op het punt om een toner te kopen voor een brother printer. De orginele toner van dit merk kost zo'n €60,- Er wordt een huismerk online aangeboden voor de helft hiervan. Hierbij wordt vermeld dat de fabrikant aan alle ICO normen voldoet. Wat is wijsheid? (dank voor je antwoord en een happy new year!)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Als je gewoon tekstdocumenten uitprint zal je geen verschil.
Let wel op hoeveel cartridges de printer heeft, stel dat hij er 2 heeft dan is goedkoop niet meer goedkoop.

Een cartridge is namelijk voor zwart en in de ander zitten drie kleuren. Stel dat één van die drie kleuren op is dan moet je de hele cartridge vervangen, dus ook de overige 2 kleuren die vol zitten.

4 cartridges of 6 cartridges is efficiënter.

Toegevoegd na 22 seconden:
correctie: zal je geen verschil zien
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Naar mijn ervaring zit er geen verschil in printkwaliteit (verschillende type laserprinters) en verbruik.

Soms verkopen ze toners waarbij ze zeggen dat er 3x meer printjes mee gedaan kunnen worden dan bij een originele toner. Ze vragen dan trouwens wel meer voor de toner (iets meer dan wat een originele zou kosten). Het bleek echter dat ook die toner erg vlakbij de 10.000 printjes kwam, met als de originele. En dus niet bij 30.000.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben zelf niet zo van de B-merken omdat dat goedkopere toch uit de kwaliteit gehaald wordt. De vraag is dan wat is in deze kwaliteit. Naar mijn mening is dat de kwaliteit van de print en de mate waarin de printer vervuild wordt. Dus wil je kwaliteitsprintjes maken kies dan voor een A-merk. Heb je een goede printer en wil je die nog jaren gebruiken kies dan voor een A-merk. In de meeste gevallen gaat het om gewone afdrukjes op een gewone printer en dan is dus een B-merk voldoende. Let wel op dat je geen C-merk koopt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik koop ook altijd een B-merk, scheelt inderdaad enorm in de prijs! De verkoper van 'mijn' computershop zegt dat het enige verschil is dat een A-merk iets mooiere foto's print (dus net iets scherper, betere kwaliteit e.d. maar dan alleen als je een foto wilt uitprinten). Ik print wel eens foto's, maar meer voor de gein (verjaardagsposter bijv.).. Wil je echt goede foto's laat je ze toch wel bij een fotograaf afdrukken, toch? M.a.w: je zal geen verschil merken..

Neem anders de proef op de som; van één keer proberen gaat je printer heus niet gelijk kapot..
En indien dat wel gebeurt, heb je voor 10 euro meer dan de A-merk toner een geheel nieuwe printer! (70 euro) Daar zit dan ook nog eens een beetje inkt in ;)

Belachelijk wat die dingen moeten kosten hé..
Nou succes en een gelukkig nieuwjaar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt er maar helamaal aan welke eisen jij stelt.Als je de printer gebruikt om foto's af te drukken wil je zo goed mogelijk bij het resultaat komen zoals de foto genomen is.En daar is de printer ook op ingesteld zodat deze met zijn eigen cartridges met inkt de juiste dosering geeft om dit te behalen.Als er imitatie cartridges gebruikt worden kan het wel zo zijn dat de kleurkracht anders is waarbij in het mengen wat de printer doet deze ver doen afwijken van het origineel.Het is maar net welke eisen jij eraan stelt.Als het voor een document op een A4 papier is steekt dat niet nauw daar de originele cartridges dan ook een afwijking vertonen t.o.v fotopapier.Maar als jij de eis stelt dat het voor een foto is die je op fotopapier wilt printen en wilt weggeven of inlijsten zou ik de originele duurdere cartridges aanraden.