Kleven er nadelen aan het gebruik van een B-merk toner of betaal je voor het merk?

Ik sta op het punt om een toner te kopen voor een brother printer. De orginele toner van dit merk kost zo'n €60,- Er wordt een huismerk online aangeboden voor de helft hiervan. Hierbij wordt vermeld dat de fabrikant aan alle ICO normen voldoet. Wat is wijsheid? (dank voor je antwoord en een happy new year!)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als je gewoon tekstdocumenten uitprint zal je geen verschil. Let wel op hoeveel cartridges de printer heeft, stel dat hij er 2 heeft dan is goedkoop niet meer goedkoop. Een cartridge is namelijk voor zwart en in de ander zitten drie kleuren. Stel dat één van die drie kleuren op is dan moet je de hele cartridge vervangen, dus ook de overige 2 kleuren die vol zitten. 4 cartridges of 6 cartridges is efficiënter. Toegevoegd na 22 seconden: correctie: zal je geen verschil zien

Ik koop ook altijd een B-merk, scheelt inderdaad enorm in de prijs! De verkoper van 'mijn' computershop zegt dat het enige verschil is dat een A-merk iets mooiere foto's print (dus net iets scherper, betere kwaliteit e.d. maar dan alleen als je een foto wilt uitprinten). Ik print wel eens foto's, maar meer voor de gein (verjaardagsposter bijv.).. Wil je echt goede foto's laat je ze toch wel bij een fotograaf afdrukken, toch? M.a.w: je zal geen verschil merken.. Neem anders de proef op de som; van één keer proberen gaat je printer heus niet gelijk kapot.. En indien dat wel gebeurt, heb je voor 10 euro meer dan de A-merk toner een geheel nieuwe printer! (70 euro) Daar zit dan ook nog eens een beetje inkt in ;) Belachelijk wat die dingen moeten kosten hé.. Nou succes en een gelukkig nieuwjaar!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100