Hoe kan ik het probleem oplossen zodat mijn ouders op de pc kunnen ?

Ik heb een pc met windows xp. Maar hij geeft sinds kort een beeld aan waarbij hij een heleboel doet en daarna zegt hij : "verifying DMI pool data......" ??????????

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Hier wat stappen om te doorlopen:

Harde schijf settings checken (in BIOS)
Floppy drive of CD zijn mogelijk een oorzaak, loshalen dus en opnieuw opstarten.
Boot devices niet juist ingesteld (ook in BIOS)
BIOS probleem. Mogelijk updaten?!
Harde schijf defect, laten scannen met tool van leverancier, merk is van de schijf af te lezen.

Zie bron voor meer info (in het Engels).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat is het bios nix aan de hand is normaal
als ie tenminste verder normaal opstart ?
capthavoc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou het probleem is dat hij verder niets doets. hij komt alleen tot dat wat ik zei bovenin. In de bios heb ik niks verandert. ja ik heb lopen expirimenteren maar alles is alweer terug gezet naar normal.
ik heb zelfs te motherboard batterij ervan eruit gehaald 5 min en toen overnieuw opgestart. maar ik kwam bij hetzelfde punt..
capthavoc
13 jaar geleden
ok dat van die bios batterij was een goeie optie
ik vermoed dat er toch iets los zit je harde schijf, je cd rom speler ? je diskette station
kijk de kabels eens goed na of ze goed vast zitten
die platte kabels ?
druk je videokaart eens goed aan ?
op zich denk ik dat je harde schijf niet gezien wordt in het bios ?
dat je bios dit doet is eigenlijk al een teken dat hij niet alle onderdelen kan vinden
probeer eens voor een testje je harde schijf los te halen zeg ie dan no boot device ?
dan is het bios in elk geval goed dus is het te repareren ook als is je harde schijf kapot
let wel niet iets los halen als de srtoom er nog op zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ha ik probeer het morgen oke, ik ga nu even slapen this al laat.
ik laat je morgen weten hoe of wat. ik check alle kabels na, en start hem dan op.
wanneer dat neit werkt haal ik de hard disk eraf. en kijk of hij dan no boot device aangeeft. bedankt alvast voor je hulp :) ik laat het je nog weten :D en als ik er niet uitkom dan is hulp altijd nog welkom :)