Met welk apparaat kan je dvd's en cd's bedrukken?

Ik zie soms dat gebrande cd's en dvd's toch er orgineel uitzien omdat de cd/dvd zelf ook is bedrukt.
Maar hoe doe je dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (5)

Met lightscribe.

http://www.lightscribe.com/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met het apparaat uit de link
alleen wel een dure investering

Toegevoegd na 40 seconden:
De Bravo SE Autoprinter is een compacte automatische inkjet disc printer van Primera. De Bravo SE kan rechtstreeks printen op het oppervlak van "printable" CD's en DVD's. Het systeem kan per keer tot 20 discs beprinten op maximaal 4800 dpi. De Bravo SE is geschikt voor kleinere productieaantallen.

De betrouwbare robotarm pakt de inkjet printable discs van de invoer spindel en plaatst deze in de ingebouwde printer. U hoeft slechts de opdracht te geven en de Bravo SE gaat volledig zelfstandig aan het werk! De Bravo SE Autoprinter wordt via een USB 2.0 poort op de PC aangesloten. Met de meegeleverde SureThing™ CD Labeler software kunnen eenvoudig print designs worden gemaakt voor de bedrukking van CD en DVD.

De Bravo SE is ook leverbaar als CD/DVD Disc Publisher of Blu-Ray Disc Publisher met een ingebouwde brander. Hiermee kan de Bravo zowel discs dupliceren als beprinten, allemaal in een zeer compact behuizing. Voor duplicatie kan de Bravo SE Autoprinter ook gecombineerd worden met CopyBox CD/DVD/BDR Duplicators.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het het antwoord hierboven kun je inderdaad prachtige DVD's / CD's maken, die niet van origineel te onderscheiden zijn, maar het is wel een kostbaar systeem om aan te schaffen EN om te gebruiken. Daarnaast moeten er ook nog speciale bedrukbare schijfjes in.

Wel zijn er beduidend goedkoper setjes op de markt waarmee je labels kunt printen op en ronde sticker, die je vervolgens op de CD kunt plakken. Wel te onderscheiden als kopie natuurlijk, maar het ziet er toch mooi uit.

De software is gratis (eerste link, een uit velen), en de stickers zijn gewoon online te koop (tweede link, ook een willekeurige. Kan zijn dat de twee niet bij elkaar passen hoor; het is maar een voorbeeld).

Toegevoegd na 34 seconden:
Eerste zin : Inmiddels de beide antwoorden hierboven......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met deze kleurenprinter. De Epson Stylus R200.
Ja, daar kun je DVD's en CD's mee printen.

Toegevoegd na 38 seconden:
Je moet dan wel printable schijfjes kopen, maar die zijn nauwelijks duurder dan gewone.
Plaatje bij antwoord
escape
13 jaar geleden
Canon heeft ook diverse inkjetprinters waar je behalve normale printjes ook op CD's kunt printen. Software zit erbij en blanco printable CD's of DVD-R's zijn in de reguliere handel te krijgen (zonder al te veel meerkosten).