Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom heeft een sluimerfunctie op een wekkerradio 9 minuten en niet bijvoorbeeld 10 minuten. Zo een raar getal.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
3.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (12)

Omdat 9 minuten onregelmatig is
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Is wel 10 minuten, maar 10 minuten vanaf het punt dat de wekker afgaat. Niet het punt dat je de Snooze knop indrukt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
omdat je je dan verslaapt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens mij omdat vroeger de analoge wekkers niet zo nauwkeurig waren. Sluimertijd werd officieel 10 minuten, maar om schadeklaims etc te voorkomen maakte de fabrikanten de sluimertijd 9 minuten. Toen digitale wekkers ingevoerd werden is de 9 minuten gewoon overgenomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is volledig afhankelijk van het merk en type wekkerradio. Sommige radio's hebben de mogelijkheid tot het instellen van een sluimertijd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Na een minuut ratelen, gaat de wekker 9 minuten wachten. Totaal dus 10 minuten verder.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat mijn metro om de 9 minuten vertrekt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Is geheel afhankelijk van model en type.

Ik heb een wekker die je kan instellen tot op de seconde.

Bovendien is je wekker een minuut aan het piepen, en 9 minuten aan het sluimeren wat in totaal 10 minuten is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Door de snooze tijd op 9 minuten te zetten, hoeft een digitale wekker alleen naar het laatste digit (cijfer) te kijken. Dus als je op snooze drukt bij 6:45, gaat het alarm af als het laatste digit op 4 springt, om 7:54. Ze konden dus niet de periode 10 minuten maken, omdat dan de wekker meteen zou afgaan, of de wekker zou meer elektronica moeten bevatten.

Historisch gezien is er nog een ander element. Klokexperts zeggen dat toen het snooze alarm werd uitgevonden, de tandwielverhoudingen in de wekkers werd gestandaardiseerd. Door de bestaande tandwielen werd het toen een 9 minuten functie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het heeft iets te maken met de eerste digitale wekker radio's, die hadden een bepaalde chip die 9 minuten in plaats van 10 had. Geen idee waarom dat zo was. Maar omdat toen 9 zo gangbaar werd heeft iedereen dat maar aangehouden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
idd 9 is maar 1 cijfer en tien een getal
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Ik tel er toch echt wel 10 :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding