waarom heeft een sluimerfunctie op een wekkerradio 9 minuten en niet bijvoorbeeld 10 minuten. Zo een raar getal.

Weet jij het antwoord?

/2500

Omdat 9 minuten onregelmatig is

Is wel 10 minuten, maar 10 minuten vanaf het punt dat de wekker afgaat. Niet het punt dat je de Snooze knop indrukt.

omdat je je dan verslaapt

Volgens mij omdat vroeger de analoge wekkers niet zo nauwkeurig waren. Sluimertijd werd officieel 10 minuten, maar om schadeklaims etc te voorkomen maakte de fabrikanten de sluimertijd 9 minuten. Toen digitale wekkers ingevoerd werden is de 9 minuten gewoon overgenomen.

Dat is volledig afhankelijk van het merk en type wekkerradio. Sommige radio's hebben de mogelijkheid tot het instellen van een sluimertijd.

Na een minuut ratelen, gaat de wekker 9 minuten wachten. Totaal dus 10 minuten verder.

Omdat mijn metro om de 9 minuten vertrekt.

Is geheel afhankelijk van model en type. Ik heb een wekker die je kan instellen tot op de seconde. Bovendien is je wekker een minuut aan het piepen, en 9 minuten aan het sluimeren wat in totaal 10 minuten is.

Door de snooze tijd op 9 minuten te zetten, hoeft een digitale wekker alleen naar het laatste digit (cijfer) te kijken. Dus als je op snooze drukt bij 6:45, gaat het alarm af als het laatste digit op 4 springt, om 7:54. Ze konden dus niet de periode 10 minuten maken, omdat dan de wekker meteen zou afgaan, of de wekker zou meer elektronica moeten bevatten. Historisch gezien is er nog een ander element. Klokexperts zeggen dat toen het snooze alarm werd uitgevonden, de tandwielverhoudingen in de wekkers werd gestandaardiseerd. Door de bestaande tandwielen werd het toen een 9 minuten functie.

Bronnen:
http://www.jewishworldreview.com/0903/glad...

Het heeft iets te maken met de eerste digitale wekker radio's, die hadden een bepaalde chip die 9 minuten in plaats van 10 had. Geen idee waarom dat zo was. Maar omdat toen 9 zo gangbaar werd heeft iedereen dat maar aangehouden.

idd 9 is maar 1 cijfer en tien een getal

0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 Ik tel er toch echt wel 10 :)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100