Wonen in een soort studentenhuis, hoe weten we nou welk stop van ons is?

Wonen meerde mensen in het huis, als ik dus de stoppen gewoon ga checken, dan zijn andere de dupe.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (6)

Overleg even met de anderen zodat ze weten wanneer even de stoppen er uit zijn.
Geef ze dan wel gelijk een nummer en hang een lijst in de stoppenkast welke stop waarbij hoort.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
...Neem de andere huisgenoten mee naar de stoppenkast en ga samen aan de slag. Een ander idee is om de verhuurder te contacteren, die zou het toch moeten weten! En als je weet bij welke kamer bij welke stop hoort, kleef je er een briefje bij.

Tschuess!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je komt er alleen maar achter door daadwerkelijk alle stoppen te controleren. Bedenk wel, dat als je in een(ouder) studentenhuis woont het ook nog kan zijn dat via de stop van jouw etage of kamer,stroom naar een kamer van een ander zou kunnen gaan, als die b.v. op dezelfde verdieping woont. Lijkt me het slimste als je van te voren iedereen waarschuwt dat je dit wilt controleren en wanneer je dat gaat doen. Denk ook aan je eigen veiligheid: als je gaat "klooien"met stroom: zorg er voor dat niemand per ongeluk de stroom weer inschakelt terwijl jij aan het "klussen" bent. Je zult niet de eerste zijn die onder stroom komt te staan, met alle gevolgen van dien. Schrijf op welke stop (smeltzekering eigenlijk) bij welke kamer c.q. verdieping hoort en plak dat in de meterkast. Zaklantaarn bij de hand?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of je belt de verhuurder? ;P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
U dient te overleggen met de verhuurder alvorens u met alle medehuurders actie onderneemt om uit te zoeken
welke zekering van wie is.
Uw gehuurde vertrekken kunnen nl ook apart gezekerd zijn.
Indien u op een veilige manier kortsluiting maakt ziet u
welke zekering bij uw vertrek hoorde.

Zorg wel dat elke lamp aan is, en per muur iets in een wandcontactdoos is gestoken. (schemerlampje/nachtlampje)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoi Yorick,

heel simpel, maak sluiting en zie waar nog wel/geen stroom op staat.
elk stopcontact dat van jouw is, behandel je.
dan naar de stoppenkast en kijken welke er uit liggen.
ga je op vakantie? dan zet je jouw groepen uit
als je terug komt, dan hebben blijkbaar anderen ook voeding uit jouw groepen, dus betaal jij voor anderen.

veel suc6
groeten, Dré