werken anti-inslag stekkerdozen echt?

ik zag laatst van die stekkerdozen met onweer beveiliging zegmaar,
werkt dat echt? ik hoor altijd verhalen van mensen dat alles kapot is als het inslaat

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.5K

Antwoorden (5)

vaak worden dit soort stekkerdozen uitvoerig getest voor ze worden verkocht..
dus ze zullen toch goede resultaten hebben gehaald..
je kan het altijd proberen ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja maar het is maar net of ie het doet he,
als het inslaat en hij werkt niet is het te laat,
dure 55 euro
Als de bliksem echt direct inslaat, zal een beveiligde stekkerdoos ook weinig helpen, maar als je enkel een deel van de lading krijgt, helpt het wel (wat).

Bij m'n ouders is dit jaar in de straat de bliksem ingeslagen; bij veel mensen was de TV, DVD, internetrouter, etc kapot, maar de apparaten die bij m'n ouders aan een beveiligde stekkerdoos hingen, was enkel bij de router een poort defect en de rest nog gewoon heel. Toeval? Geluk? Of wetensschap? Daarvoor moet dan de bliksem nog een keer inslaan en dan andere apparaten op de beveiligde stekkerdoos aansluiten...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beveiligde stekkerdozen moeten op een geaard stopcontact worden aangesloten.
De electronica in die doos zorgt dat alle spanning boven de 230 volt afvloeit naar de aarde ipv naar het apparaat erachter. Hiermee worden pulsspanningen uit het leidingnet weggefilterd.

Deze stekkerdozen helpen dus uitstekend als er ineens 380 volt op je huis staat (Oorzaak: in een deel van het net (sternet) raakt de zogenaamde nullijn los...)
De doos die ik gebruik kan tot 6000 volt wegsluizen naar de aarde.

Bij een volle bliksem instag helpt er niets meer.
De spanning wordt dan door de lucht overgebracht. Uit ooggetuige verslag (mijn buren) weet ik dat dan de vonken uit het tv toestel in het tapijt kunnen slaan binnenshuis. Ze woonden niet eens op de bovenste woonlaag...

Ook wat batterij apparatuur zonder enige aansluiting ging daarbij kapot. En de flat, drie woonlagen hoog, stond stroomloos.
(Klopt dus met die verhalen dat alles kapot gaat).

Bij een bliksem inslag in de buurt, maar geen voltreffer, wordt weer wel de puls spanning welke door die inslag veroorzaakt wordt op de leidingen tegen gehouden. Wel een goede kans dat je die stekkerdoos moet vervangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hangt er van af waar de bliksem inslaat.
Een direct inslag is het einde oefening en worden zelfs de stroomkabels in de muren verbrand.
Maar als de bliksem via de 220 het huis binnenkomt, dan is zo een beveiliging prima.
Ook kan de bliksem via de telefoonkabel of televisie/radio kabel binnenkomen. Dat wordt dan niet beveiligd. Ook daar heb je wel oplossingen voor hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie beveiligde stekkerdozen geven een verzekering af voor onbeperkte tijd voor de beloofde werking. Goeie stekkerdozen, omvatten zowel spanning, als telefoon en ADSL bekabeling, of tv-antenne en schotel.
En ze werken echt, zeker die met een verzekering