Nadat ik de stoppen had uitgedraaid om de draden aan een trekschakelaar te verbinden kreeg ik bij het verbinden van de 2e draad toch een schok, wat nu

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

waarschijnlijk zit er toch nog stroom op
je moet gewoon even je hoofdschakelaar omzetten en dan aan je werkzaamheden beginnen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ hoi...

Andere antwoorden (1)

Als er apparaten met condensators op het net zijn aangesloten kun je nog een schok krijgen ook al heb je de stroom afgezet.
dit komt voor bij tl armaturen of een televisie enz.
het beste kun je altijd de aardlek schakelaar uitzetten

Toegevoegd na 2 minuten:
ook kan er lekstroom zijn onstaan.