Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Ik had altijd een iPod van 4GB waar 1000 liedjes op zouden passen. Dit bleken er echter slechts 800,
maar er staan veel lange nummers op.
1 GB zou dan 200-250 liedjes zijn.

Hangt er natuurlijk veel vanaf hoe lang de nummers zijn.
Ik denk dat je met nummers tot 4 minuten wel aan 250 nummers komt op een 1GB USB.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ongeveer 125, uiteraard zeer afhankelijk van de grote van de bestanden en de duur van de nummers.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zeer afhankelijk van de bitrate! Ik neem aan in MP3 formaat of iets vergelijkbaars?
Een aantal jaar geleden was 128 bits het meest populair. In theorie is dat nog beter als CD kwaliteit, want CD kwaliteit is 116 bits. In de praktijk is het natuurlijk altijd slechter omdat er een conversie is.
Met 128 bits word het liedje ongeveer 10x zo klein. Ga uit van een megabyte per minuut, gemiddeld 4 minuten, is dus 4 mb per song. Op 1 GB past dan 250 songs.
Dan heb je gewoon een zeer goede kwaliteit MP3!

Echter.. omdat de laatste jaren de opslag steeds groter word en internet steeds sneller, vind men 128 bits meestal niet meer genoeg. Om de liedjes op professionele audioapparatuur te spelen is vaak meer nodig. Minimaal 160, maar ik denk dat tegenwoordig 192 bits het meest populair is. Maar sommigen nemen zelfs geen genoegen onder de 256 of zelfs 320 bits.
Je kan het zelf uitrekenen, met 256 bits past er de helft minder op, en dan past er nog maar 125 songs er op.

Ik zelf vind 160 bits de beste kwaliteits verhouding hebben, en dan pas er ongeveer 200 op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, precies. Dat zeg ik ook. Dat het in de praktijk altijd slechter is. Maar toch werd het, in de beginjaren van de MP3, zo aangeprezen, vanwege die bitrate. Maar de bitrate is niet de enigste factor natuurlijk. Het is een feit dat bij een MP3 heel veel informatie word weggelaten. In theorie zou dat alleen de informatie moeten zijn die het menselijk oor niet kan horen.. maar elk oor is natuurlijk anders.
Sommige audiofielen willen daarom alleen 320 bits hebben, maar de laatste tijd word dat ook steeds minder, want je hebt tegenwoordig ook FLAC formaat. Dat is ongeveer even groot als MP3 met 320 bits, maar is echt absoluut CD kwaliteit omdat er GEEN informatie verloren gaat!
Dus als de vraag zou zijn, wat past er op 1 GB, zonder kwaliteitsverlies, dan zou ik zeggen, een stuk of 5 (volle) cd's.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding