Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

af en toe valt het geluid uit een speaker weg. Als ik aan het kabeltje friemel is het probleem tijdelijk opgelost. Later is het probleem terug. Wat nu

het kabeltje is verder in goede staat. Kan dit ergens anders aan liggen?

Toegevoegd na 43 seconden:
Het betreft een gemiddelde audioset

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Misschien een kabelbreuk? Dat zie je niet aan de buitenkant, maar dan is hij van binnen gebroken.
(Lees meer...)
bamibal
13 jaar geleden
Idd waarschijnlijk een breuk in de kabel. Is heel simpel te vervangen (eventueel een kroonsteentje gebruiken).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan ook de connector zijn waar de kabel op aangesloten is...

Hier kan een losse soldering de oorzaak zijn maar ook oxidatie van de contactpunten.

Een beetje contactspray op de connector en dan een paar keer aan/loskoppelen kan dan helpen...

Toegevoegd na 56 seconden:
Ik bedoel dan de connector in het aan te sluiten apparaat (even voor de duidelijkigheid dat het duidelijk is)
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
idd dit zou ik ook antwoorden.
even de kabel (laten) doormeten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwissel de kabeltjes.
Blijft het probleem in dezelfde kabel dan moet je een
nieuw kabeltje kopen.

Blijft het probleem echter in dezelfde speaker dan is er wat mis met a) de speakeraansluiting of b) de audiouitgang van je speler.
Ook kun je nog de speakers verwisselen om uit te sluiten of het een speakeraansluiting of audiouitgang is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak betreft dit de speakeruitgang van de installatie. Als hier een ruk aan wordt gegeven door aan de kabel te trekken, kan hier gemakkelijk een contactje losspringen o.i.d. Probeer inderdaad eens een andere speaker op hetzelfde kabeltje en dezelfde aansluiting. Dan weet je het probleem waarschijnlijk direct!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
helemaal mee eens.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding