Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe groot is een bioscoopfilm? (bestandgrootte)

ik ben benieuwd hoeveel Gigabyte dat is. ik kan het nergens vinden.

Toegevoegd na 25 minuten:
oke, ik lees dat het niet kan.
maar stel dat je het op dvd-formaat zou zetten, wat zou dan de grootte zijn. (bijvoorbeeld van het formaat wat ze in pathe gebruiken, qua beeldgrootte)


ik vroeg mij dit af, omdat ik de laatste tijd films tegenkom in nieuwsgroepen of torrents die 40 tot 60 gigabyte zijn. (normaal rond 1 gigabyte) dus ik vroeg me af waar dit soort bestanden voor werden gebruikt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedoel je een dvdtje?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hmm, ik heb net het antwoord van djimme gelezen. ff een kleine aanpassing in de vraag. :)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bioscoopfilms worden steeds vaker digitaal verspreid, meestal via een harddisk.

Op de foto van een distributie harddisk van "Clash of he titans" staat een bestandsformaat van 71,9 GB.

Maar formaat is natuurlijk hel erg afhankelijk van resolutie, kleurdiepte, filmlengte etc.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ah, okee. dat schept wat duidelijkheid :)

Andere antwoorden (1)

Een bioscoopfilm heeft geen bestandsgrootte. Films staan namelijk nog steeds op rollen, hebben daardoor niks met de computer van doen en hebben dus ook geen noembare (?) grootte.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding