Hoe krijg ik een betere beeldkwaliteit op mijn televisie als ik een spel speel op de Playstation 3? Via een HDMI->rood,wit,geel of HDMI->scart?

Het zit namelijk zo;
Wij hebben onze playstation aangesloten op onze oude televisie (wel een grote, maar geen platte LCD/Plasma met HDMI-ingang). Nu hebben wij van onze PS3 HDMI-uitgang naar de televisie een kabel lopen die overgaat in een rode, witte en gele kabel en dan in de TV. Nu kunnen wij deze 3 kabels (rood,wit,geel) ook samenvoegen in een scart blokje en deze achterin de TV stoppen. Welke van deze twee manieren is beter?
En mochten we nou een betere TV willen kopen; waar moeten we dan op letten dat we met een goede kwaliteit kunnen gamen? Is een HDMI-ingang op de TV dan genoeg? Of is er nog iets anders?

Alvast bedankt voor jullie hulp,

Toegevoegd na 1 dag:
Toevoeging:
Bedankt iedereen voor de antwoorden en de tips! Hier kan ik zeker wat mee!

Ik heb nog eens nagekeken en jullie hebben gelijk, ik heb geen HDMI->tulp kabel maar een AV->tulp kabel.

Weet jij het antwoord?

/2500

als je nieuwe tv koopt,ga dan voor een plasma,je psp 3 zal waarschijnlijk (ben niet zo op de hoogte van spelcomp) blu ray zijn??...dit is mooi,en als je het ook wil benutten,zou je een plasmascherm meer dan 107 cm full hd moeten nemen,kleiner dan dat zal je het verschil niet zien,kwa full hd. Voor gewone tv gebruik heb je niets aan full hd. Dus met hd kwaliteit heb je vergeleken met nu al een strak resultaat

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100