Hoe krijg ik een betere beeldkwaliteit op mijn televisie als ik een spel speel op de Playstation 3? Via een HDMI->rood,wit,geel of HDMI->scart?

Het zit namelijk zo;
Wij hebben onze playstation aangesloten op onze oude televisie (wel een grote, maar geen platte LCD/Plasma met HDMI-ingang). Nu hebben wij van onze PS3 HDMI-uitgang naar de televisie een kabel lopen die overgaat in een rode, witte en gele kabel en dan in de TV. Nu kunnen wij deze 3 kabels (rood,wit,geel) ook samenvoegen in een scart blokje en deze achterin de TV stoppen. Welke van deze twee manieren is beter?
En mochten we nou een betere TV willen kopen; waar moeten we dan op letten dat we met een goede kwaliteit kunnen gamen? Is een HDMI-ingang op de TV dan genoeg? Of is er nog iets anders?

Alvast bedankt voor jullie hulp,

Toegevoegd na 1 dag:
Toevoeging:
Bedankt iedereen voor de antwoorden en de tips! Hier kan ik zeker wat mee!

Ik heb nog eens nagekeken en jullie hebben gelijk, ik heb geen HDMI->tulp kabel maar een AV->tulp kabel.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Zoals hiervoor vermeld, een verloop van HDMI naar -rood-wit-geel- bestaat niet (tenzij er een convertor tussen zit, maar gezien deze minimaal EUR. 500,00 kosten lijkt me dat niet waarschijnlijk). Je hebt gewoon een z.g.n. composiet signaal (rood= audio rechts, wit= audio links, geel= video). Deze RCA (tulp) stekkers kun je zonder probleem in een scart-verloopstekker plaatsen, wat geen verbetering maar ook geen verslechtering geeft, gezien dit alleen maar een "verloop" stekker is (doorgeefluik). Bij aanschaf van een nieuwe flatscreen hoef je eigenlijk nergens specifiek op te letten, gezien deze schermen voor 99% over alle gebruikelijke ingangen beschikken.

Voor in de toekomst; HDMI is de makkelijkste en beste aansluiting. Daarnaast is er nog Component (niet te verwarren met composiet of RGB), dit zijn drie RCA stekkers (rood-groen-blauw) en geven ook een HD signaal door, echter moet het geluid (audio) hierbij separaat worden aangesloten (rood en witte RCA stekkers).
HDMI = doorvoer digitaal signaal incl. audio
COMPONENT = doorvoer analoog excl. audio
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Volgens mij zal dat niet veel uitmaken. Van rood wit geel naar scart levert volgens mij nihil kwaliteitsverlies op, maar de kwaliteit zal natuurlijk ook niet beter worden.

Nog een tip: Als je de manier van uitsturen verandert van je PS3, moet je de aanknop inhouden tot je beeld krijgt. Anders blijft hij namelijk op HDMI uitsturen en zul je niks zien. Dus aansluiten en knop inhouden totdat je beeld krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
k zou gewoon HDMI gebruiken, dat staat ook voor high-definition. scart is al meer als 20 jaar aud intussen ( en een franse uitvinding!!) dus ja niet echt HD geschikt:)

maarja dan moet je TV wel HD ondersteunen he:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rood en wit zijn audio en geel is video .
als het goed is zijn dat tulpaansluitingen .
zo'n scart blokje waar je die tulpjes in kan doen is alleen maar bedoeld voor als je geen tulpaansluiting op de t.v.
hebt zitten.
en tegenwoordig zijn bijna alle tv's geschikt om een goede kwaliteit te leveren om games te spelen.
let gewoon op de aansluit mogelijkheden wat er allemaal mogelijk is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook de kabel zelf kan het signaal beinvloeden. De kabel met de gele tulpaansluiting (beeld) moet geisoleerd en niet te lang zijn.
Hdmi-scart is is van de twee het meest geschikt.
Voor meer info zie bron

Toegevoegd na 7 minuten:
maar een apart aansluitblokje ertussen zal geen invloed hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je nieuwe tv koopt,ga dan voor een plasma,je psp 3 zal waarschijnlijk (ben niet zo op de hoogte van spelcomp) blu ray zijn??...dit is mooi,en als je het ook wil benutten,zou je een plasmascherm meer dan 107 cm full hd moeten nemen,kleiner dan dat zal je het verschil niet zien,kwa full hd.
Voor gewone tv gebruik heb je niets aan full hd.
Dus met hd kwaliteit heb je vergeleken met nu al een strak resultaat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf ken ik geen kabel die van HDMi overgaat naar tulip/rood/wit/geel. Ik denk dat je dit bedoeld: http://www.kabelmaxx.nl/media/catalog/product/cache/2/image/500x500/5e06319eda06f020e43594a9c230972d/s/c/scart-56g.jpg

Dit volstaat en bij aanschaf nieuwe flatscreen zou ik een HDMi kabel gaan gebruiken welke een standaard zijn voor een flatscreen TV.

Toegevoegd na 2 minuten:
Wat je nu hebt: http://www.kabeldirect.nl/images/3%20x%20RCA%20Male%20to%20Scart.jpg ?