is het verstandig om voor een onbekende tv merk te kiezen?

heb een mooie tv gezien, maar het merk is onbekend.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Google het merk eens op Internet en kijk of er veel negatieve of positieve reacties zijn, dan weet je een beetje of het een goed merk is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Maakt op zich niets uit hoor. De meeste merken hebben een prima kwaliteit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal maakt dat niet zoveel uit hoor.
ik let eigenlijk nooit op merken. ik koop altijd wat ik mooi vind en wat er goed uit ziet.
Als er maar een tijd garantie op zit, dat is wel belangrijk. maar dat geld voor alle merken.

ik heb boven een tv die ik als tiener al op de slaapkamer had, hij doet het al zon 15 jaar, en dat is ook een heel onbekend merk.
13 jaar geleden
Als de prijs/qualiteit verhouding goed is, en de tv voldoet aan jouw wensen is het toch goed?

Ik neem aan dat je hem nieuw koopt, en je krijgt dus gewoon garantie.

Zoek desnoods het merk op internet op, en zoek naar gebruikers ervaringen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf ooit een TV gekocht van een merk dat ik niet kende en waarover ik niets kon vinden, maar hij was goedkoop en zowel het beeld als het geluid stonden me aan. Dus ik heb de gok genomen.
Onlangs kocht ik een nieuwe, de oude doet het nog maar elke keer als ik zap krijg ik zwartwit beeld, dat is me net iets te nostalgisch en ik vrees dat het een teken van aanstaand overlijden is. Hij is meer dan 15 jaar meegegaan in elk geval - dus een vaag merk kan net zo goed zijn als een duur merk, als ie maar aan jouw eisen voldoet.
(Ik heb nu wel ruimte over op de plank waar eerst die toeter-TV stond en nu een flatscreen ;-))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt helemaal aan het gebruik , wil je er een voor de
slaapkamer , of een voor de woonkamer.
Hoe is het gebruik ?
Een paar uren per week ?
Of 14 uur per dag ?
Als hij niet veel gebruikt wordt is een onbekend merk, als
je niet teveel eisen stelt best wel een goed alternatief.
Bij intensief gebruik zou ik toch uitkijken naar een goed
merk ( hoewel je daar ook veel pech mee kan hebben )
Mijn advies is, kijk naar het gebruik, en beslis dan wat
je ga kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Muisje12;

Alle waar is naar zijn geld en bij onbekende merken staat tegen een (mogelijk) mindere kwaliteit ook een veel lagere prijs. Het enige waar ik zelf bezwaar tegen zou hebben is het feit dat er achter onbekende merken meestal een minder goed serviceprogramma schuilgaat. Probeer anders eens op wat reviewsites te zoeken naar ervaringen van anderen met dat merk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probleem is als het thuis word uitgepakt en het blijk niet te werken. (Vaker gebeurd) Geen service, geen bereikbare importeur, geen onderdelen, niets.
Dan baal je wel van dat onbekende merk en heb je je geld voor niets uitgegeven.
Zelfs als het in een winkel is gekocht, kan je te horen krijgen: Helaas, wij kunnen u niet helpen. En om je gelijk te krijgen kan een lange juridische weg worden.
Er zou bijvoorbeeld ook een klepje afbreken, of de afstandsbediening valt kapot. En geen mogelijkheid tot vervanging.
Goedkoop is veelal duurkoop.
Laat je niet verleiden door een uitspraak: Het is gewoon een Philips product. Dat is NIET waar. Philips maakt geen producten zonder naam erop. Het zijn meestal B of C merken, bestemd voor de goedkope markten in lage lonen landen. Sommige handelaren proberen partijen met winst te verkopen, door een deel van deze handel te onderscheppen, om ze dan aan te bieden tegen lagere prijzen aan degenen die minder geld kunnen besteden. Soms gaat het goed, maar als er uiteindelijk gerepareerd moet worden, is het over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Let bij onbekende merken extra goed op de mogelijkheden en de extra features het kan namelijk een z.g. uitgekleed model zijn denk daarbij aan bv een scart aansluiting ontbreekt. Maar ook technische eigenschappen kunnen minder zijn wat je naderhand pas ziet. Ik moet echter ook toegeven dat er onbekend merk tv worden aangeboden waar alles op en aan zit.