Kijkend naar hetzelfde tv programma zie ik het doelpunt ca. 3 seconden eerder dan mijn buurman.Hoe kan dat?

We gebruiken beiden de kabel van ziggo en hebben beiden merk Philips,geen digitale tv's.Ook als ik iemand in een andere provincie hierover bel, hoor ik het tv-geluid iets eerder dan de ander, nooit andersom.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je dit checkt via de telefoon, dan is de tussenkomst van de telefoon dus het antwoord.
Het geluid van je eigen tv gaat rechtstreeks van je tv naar je oor. Het geluid van de tv van de buurman/verre vriend gaat van de tv naar de microfoon in de telefoon, van daaruit via bedrading/satelieten naar jouw telefoon en dan pas naar je oor. Dit kost tijd, dus hoor je het door de telefoon later.
Je kunt dit testen door met zijn tweeën in dezelfde ruimte te gaan staan en elkaar te bellen. Je zult het geluid in de kamer eerder horen dan hetzelfde geluid door de telefoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Snelheid van het licht / geluid.. ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist Dounja snapt het

Dus helemaal geen reden voor een slechte reactie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ikke helemaal mee eens. Had het niet beter kunnen uitleggen dan dounja net deed. ook van mijn een posi-duimpje erbij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ Twickx en Smiley-D: Thnx