kan je met een lcd tv met dvb-t tuner ned 12&3 uit de lucht halen?

ik vroeg dit namelijk bij de electroboer en die zei dat je dan nog een kaartje nodig hebt. ik heb het niet over en digitenne abbonement maar de free to air zenders via dvb-t.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

DVB-T is daarvoor. Wel moet je een antenne op de ingang zetten. Zelf heb ik de DVB antenne van een KPN kastje op gezet. Dan moet je in je menu laten zoeken naar de digitale zenders. Je kan 4 ontvangen, want de regionale zender word ook gratis aan toegevoegd.
De "T" van DVB-T, betekent terrestial. terre-aarde, .... deze zijn de zenders die je sowieso kan ontvangen met een DVB-T tuner zonder abonnement.
Je hebt ook DVB-C, maar die zenders moet je via de kabel ontvangen. (C-Cable) Daar moet je voor betalen.
Maar zonder antenne zal je met de DVB-T televisie geen zenders ontvangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja. En ook nog de regionale omroep van je provincie.
13 jaar geleden
Dat gaat alleen via digitenne. Analoog worden de zenders niet meer uitgezonden. En alleen nld 1,2 en 3 is gratis via digitenne. Dus je boer heeft gelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang je televisie een ingebouwde DVB-T tuner heeft, en je hebt een losse DVB-T antenne op je televisie aangesloten dan kun je Nederland 1, 2 en 3 en je regionale omroep gratis ontvangen. Dus zonder smart card van Digitenne. Je kunt zo'n antenne waaschijnlijk gewoon kopen bij je TV-boer.

Als je eventueel andere zenders uit de lucht wil halen met je DVB-T decoder heb je wel zo'n smartcard nodig.