Moet je voor de mediabox nex mini van Ziggo, perse, een 4K tv hebben?

Moet je voor de mediabox nex mini,van ziggo, perse, een 4K tv hebben?

een jaar geleden
4.5K
SingingCoyote13
een jaar geleden
als het ding een hdmi output uitgang heeft voor de standaard hdmi kabels - er zijn geloof ik op internet (alixpress/etc) van die converters te koop een 4k signaal naar 1080p of zelfs lager. maar ik heb zelf geen flauw idee wat er gebeurd als het ding alleen 4k output heeft en je dat signaal via de hdmi kabel aan een 1080p tv hangt ? wellicht hebben sommige tvs hier een conversie ingebouwd/ingeprogrammeerd voor maar zeker weten doe ik het niet.
LeonardN
een jaar geleden
@SC13
Er zijn geen (consumenten)apparaten die enkel 4k uitgeven. Dat zou die apparaten voor meer dan 50% van de bevolking onbruikbaar maken. Dat een apparaat 4k aan kan betekent niet dat het niet ook gewoon in 1080p en 720p uit kan sturen.
Maw je kan die mediabox gewoon op elke TV met een HDMI-aansluiting aansluiten (met succes).

Antwoorden (1)

Nee.

Review:
De Next Mini gebruikt geen coax-kabel. Je sluit hem aan met een internetkabel.
Je kunt met de Mini hetzelfde als met zijn grotere broertje. Dus lekker in 4K-beelden TV kijken (als je TV dit ondersteunt) en via Voice Control je programma's starten.
Op dit moment ontvang je de Next Mini alleen bij de Start (75 Mb/s) en XXL (150 Mb/s) pakketten met TV (Bij deze pakketten zit geen opname functie.)
.
Nu voor alle pakketten:
https://www.ziggo.nl/tv-internet?preselect=1500,13
Standaard krijg je als je nu een Mediabox van Ziggo wilt bij alle pakketten een Mediabox Next Mini.
Er wordt over gediscussieerd of dit betekent dat Ziggo op termijn gaat stoppen met het aanbieden van televisie via DVB-C en alleen nog televisie via internet gaat leveren:
https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Gaat-DVB-C-verdwijnen/td-p/1016378
https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggoeigenaar-liberty-global-zet-focus-op-glasvezel/
een jaar geleden