Wat betekent een kleine knal op tv die uitvalt en tegelijkertijd valt ook de video uit, is het een lamp of een zekering of gewoon alles stuk ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.5K

Het beste antwoord

Wat bedoel je met dat de video ook uitvalt? Zijn er zekeringen in huis die stuk zijn? Controleer welke zekering de tv en Video van stroom voorziet. Vervang het voor de zekerheid. Het kleine propje zou er nog op kunnen zitten, maar het draadje erin is kapot.
Probeer de video nu aan te sluiten, of probeer het op een stopcontact elders in huis. Doet hij het wel, dan is de tv de oorzaak dat de zekering in huis is gesneuveld.
Dit komt voor. Ik weet niet wat je werkwijze is. Stand-by of elke dag aan en uit. Als je hem iedere dag aan en uit zet, kan het een verbrande netschakelaar zijn.
Tevens is het mogelijk en dat kan alleen bij een tv met beeldbuis, een verbrande PTC-weerstand zijn.
Vervangen daarvan en eventueel de onderdelen rondom zijn goedkope onderdelen.
Alleen hangt de prijs af van de eerlijkheid van de monteur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Mijn ervaring is dat de tv dan definitief kapot is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is je pc dan naar de maan toe :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het kan ook zijn dat de stekker geknapt is,
of als je de stekker in zo een verleng stopcontact hebt dat je teveel watt gebruikte

Toegevoegd na 1 minuut:
bij mij viel de tv ook een keer uit met een klein knalletje ik dacht dat hij kapot was maar het bleek dat mijn stiefvader per ongeluk de stekker eruit had getrokken