Wat kan ik doen aan een tv die rare geluiden maakt, waarnaar het geluid uitvalt?

Mijn tv begint altijd binnen een uur nadat ik iets aan het kijken ben een gek geluid te maken. Hierna valt standaard het geluid uit, en krijg ik deze niet meer aan tot ik de tv uit het stopcontact haal. Ik heb geen box, dus dat is het probleem niet. Het begint nu steeds vaker te gebeuren en weet niet hoe ik ervan af kom, wil hem ook niet weg doen.

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Is het een oude met dikke beeldbuis of een nieuwe Led, plasma of ...tv?
SingingCoyote13
2 jaar geleden
dat is link. een apparaat wat het niet goed doet of een duidelijk defect heeft. ik zou als ik jou was die tv wegdoen en een nieuwe kopen, een defect apparaat kan gevaarlijk zijn bv kan de stoppen doen doorslaan of zelfs (en bij tvs is dat schering en inslag) in de fik vliegen. je weet nooit wat ermee mis kan zijn zonder de nodige kennis ervan en als het een (heel) oude is is een nieuwe kopen (hetzij tweedehands) misschien goedkoper ipv een monteur ernaar laten kijken. als het een heel oude is (dikke beeldbuis geen lcd) zou ik gelijk wegdoen die staan erom bekend dat ze in de standby alleen al zo in de hens kunnen vliegen.

Antwoorden (2)

Rare geluiden doet mij denken aan een slecht verbinding. Dat kan kabeltje zijn, of een connector, of een soldeerverbinding. Kortom, meerdere mogelijkheden.
2 jaar geleden
Oorzaak durf ik niet te zeggen. Maar kijk eens of je tv een hoofdtelefoonaansluiting heeft. Als daar het geluid goed op blijft kan je misschien een actieve luidspreker ernaast zetten, hem met jack => cinch-stekker aan je stereo koppelen of wat oude computerluidsprekers er op aansluiten. Kan je je tv houden en heb je geluid.