Kan de Ziggo Go app ook op een android tv of android mediabox?

in oktober ga ik verhuizen en ben daarom mijn abbonementen aan het doornemen. Mijn ziggo abonnement loopt dan ook af en ik ben me daarom aan het oriënteren op iets anders en met name ook goedkoper en efficiënter (zonder kabels e.d.). Ik ben benieuwd of het mogelijk is om alleen internet van Ziggo te nemen en dan via een android tv of android mediabox de Ziggo Go app te downloaden en te gebruiken. Naar mijn idee kan dat dan in en omhethuis (als je maar goeie WiFi hebt). Klopt deze gedachte of niet? Andere ideeen zijn ook zeker welkom! Bedankt alvast voor het mee denken :)

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.6K
TurfGraver
3 jaar geleden
Ziggo Go is gekoppeld aan je account.
Het maakt niet uit welk van wie je internet hebt maar wel wat voor account je bij Ziggo hebt. Geen Tv bij Ziggo? Dan zal Ziggo Go nutteloos zijn.
LeonardN
3 jaar geleden
Ziggo kent alleen abonnementen MET TV.
Dus je hele plan is zinloos of iig ontzettend omslachtig. Zeker als de COAX-verbinding zich naast de TV bevindt.

Antwoorden (1)

De Ziggo GO-app werkt op Android-TV.

https://www.androidplanet.nl/apps/ziggo-go-android-tv/

De Ziggo GO-app voor Android TV is vanaf nu eindelijk beschikbaar. Ook is de dienst te gebruiken op de Apple TV, Nvidia Shield en Amazon Fire TV.

Of dat efficiënter is dan gewoon een kabel in de TV steken met een CI+Module is in ogen maar de vraag.
Wi-Fi is daarnaast altijd storingsgevoeliger dan een kabel en heeft altijd een lagere doorgifte als je verder van de router zit. Zeker als je kijkt naar verdiepingen.