Wat moet een tv (oud model) hebben om NED 1 te kunnen ontvangen (geen kabel maar via de ether)

Zaterdag gaan we voetbal kijken op een oude tv waar naar alle waarschijnlijkheid geen kabelaansluiting of digitaal gebeuren bij is. Kunnen we wel kijken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (7)

Gewoon een ouderwetse antenne.Met antenne versterker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moet op zich nog wel mogelijk zijn. Je moet het toestel dan waarschijnlijk wel in de buurt van het raam zetten met de antenne naar het raam toe. Het signaal moet namelijk puur uit de lucht opgevangen worden door de antenne.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De regering heeft besloten dat er per 30 oktober 2006 een einde komt aan de analoge etheruitzendingen van Nederland 1, 2 en 3, zo stelt een persbericht (pdf) van de ministerraad. Aan de nu nog met harkantenne te ontvangen uitzendingen betalen alle huishoudens mee ten bate van een minderheid van 220.000 huishoudens; het schrappen levert een besparing op van 11 miljoen euro per jaar, aldus de ministerraad. Met het stopzetten komt na 55 jaar een einde aan de analoge etheruitzendingen van televisie en stapt Nederland als eerste Europese land volledig over naar digitale ethertransmissies.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan alleen met een digitenne want een analoog televisie-signaal is er niet meer. Digitenne bestaat uit een kastje met daaraan een binnenhuis-antenne; de goedkopere versie van €35 kun je wrslk. nergens meer krijgen; de duurdere van ~€70 wel. Die heeft de mogelijkheid om --na betaling-- veel meer stations te ontvangen.
Wellicht kun je 'm goedkoper krijgen op de 2-e handsmarkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat is niet meer mogelijk. Er zijn geen uitzendingen via de ether beschikbaar. Mijn man heeft een mobieltje waar je tv op zou kunnen kijken, maar dat werkt alleen maar in het buitenland, niet in Nederland
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je via marktplaats of speurders een 2e hands kastje van digitenne koopt kan je zonder abo ned. 1, 2, 3 en de reginale omroepen ontvangen.

Toegevoegd na 56 minuten:
reginale moet natuurlijk regionale zijn....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja Digitenne moet je hebben, kost 50 euro nieuw.