Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik mijn 42 inc tv ophangen aan mijn gipswand?

Ik wil mijn 42 inc tv ophangen aan mijn gips wand maar weet niet of dit kan. Als dit kan welke plugen heb ik dan nodig en kan ik de tv dan nog naar voren halen en nog draaien en kantelen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ff naar de bouwmarkt voor zgn. Holle wand pluggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe dik zijn de gipsplaten, zit er achter de gipsplaten wand nog een andere wand van steen (maw: is het een voorzet wand?) en derde vraag: waarop zijn de gipsplaten bevestigd?
Het lijkt me dat je minimaal de constructie op moet zoeken van de gipswand en daarop door bouwen. Holle wandpluggen komen met bij 8 mm platen met plaat en al uit de muur als je de TV als hefboom gaat gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De gips wand is ongeveer 10 cm en er is geen wand van steen waarschijnlijk is de gips wand bevestigd op hout.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alternatief 1 : Zoek het verticale hout op door te kloppen of te kijken waar de schroeven erin zijn gegaan. Schroef daarop ook je tv. Als dat niet afdoende houvast geeft: Alternatief 2:
Je zou kunnen kiezen om nu het verticale hout aan weer zijde van je bevestigingspunt van de tv achter de gipsplaten kunnen opzoeken en een ondersteunende constructie op schroeven aan de voorzijde van gipsplaten te maken en daarop pas je tv beugel. Alternatief 3: gok erop dat 1cm gips en grote hollewand pluggen afdoende is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gipswand van 10 cm?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding