Senioren mobiel bestaat al lang, maar bestaat misschien ook senioren TV toestel?

Wat een ramp is het een slimme TV voor een senior, even verkeerde toets indrukken en gebeuren dingen, die je helemaal niet wilde, geen beeld, of stilstaan beeld en dergelijke. En dan hang je voor de zoveelste keer aan de telefoon met HELP!

4 jaar geleden
3.1K
Pieterke
4 jaar geleden
Die slimme tv's zijn inderdaad voor veel ouderen een ramp. Ik moet om de haverklap te tv van mijn licht dementerende buurvrouw opnieuw instellen.
Er zijn wel afstandsbedieningen voor senioren. Die hebben grotere toetsen.Misschien scheelt dat al in uw geval.
Pieterke
4 jaar geleden
Het kan soms ook helpen om de tv even helemaal uit te zetten en na een aantal minuten weer aan te zetten.
LeonardN
4 jaar geleden
Inderdaad gewoon uitzetten en dan weer aanzetten als je het niet meer weet.
En nee er zijn geen seniorenTV's. Wellicht wel TV's die makkelijker zijn qua bediening dan de andere.
Je zou nooit aan de telefoon hoeven hangen. Welk probleem lost zich niet op door de TV uit te zetten?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Tv-ontvanger uit zetten en na ca. 10min weer aan.
Tv moet de zenders weer zoeken, kost ook tijd.
Modem uit en weer aan - 10min - wachten, niet te snel weer aan zetten.
Zowel koude start als reset met naald, allebei proberen.
Alles uit als het nog niet lukt, daarna na een paar uur nog eens proberen.
Lukt het dan nog niet bel de provider.
Oh en nog alles stekkers controleren!
Niet ongeduldig worden en tip: schrijf het op voor de volgende keer.
Dat hielp mij. Succes hoor!
LeonardN
4 jaar geleden
@jodokus52 De vraag gaat over een TV. Niet over een ontvanger, niet over een modem.
Het advies om gelijk een harde reset te doen op je modem met een naald is zelfs niet zo sterk.
Dat is een laatste redmiddel.
Als de modem ingesteld is met een eigen wachtwoord, of andere instellingen, zijn die instellingen allemaal weg.
Kan allemaal weer terug ingesteld worden. De provider heeft niets met je televisie te maken.
Een provider geeft een signaal. Die kan er niks aan doen dat de vrager op een knop drukt van afstandsbediening die het beeld vastzet en dat deze dan niet weet hoe je dat weer teniet doet.
Daarvoor moet deze in de handleiding kijken of anders de TV uitzetten en aanzetten. Of anders de TV-fabrikant bellen.

Antwoorden (1)

Er zijn inmiddels tv-toestellen op de markt, die speciaal geschikt zijn voor senioren.
Deze toestellen krijgen dit stempel, door een combinatie van een groter schermformaat, spraakherkenning en een overzichtelijkere afstandsbediening.
Op de website van televisie.nl staat informatie over deze toestellen en kan je ook toestellen vergelijke.
En als je er zo niet uitkomt, ga dan voor informatie naar een goede winkel, waar de verkopers goed advies kunnen geven.
4 jaar geleden
LeonardN
4 jaar geleden
-min Dat is allemaal verkooppraat. Ze noemen wat functies van huidige TV's en doen net alsof dat superhandig is voor ouderen.
De TV die genoemd is niet meer leverbaar, dat is een model uit 2013
https://www.coolblue.nl/product/308605/samsung-ue75f8000.html Ik zie overigens mijn oma nog niet zo snel een 75" televisie in huis halen, omdat zo handig is. Er zijn GEEN TV-toestellen op de markt die speciaal geschikt zijn voor ouderen, zoals dat met mobiele telefoons wel is.
Er zijn wellicht TV's die beter geschikt zijn voor ouderen dan andere modellen.