Hoe kun je een programma opnemen met een videorecorder bij de ZIGGO digitaal?

Als wij in het verleden een uitzending op TV wilden zien terwijl we op de uitzendtijd niet thuis waren of we geen twee uitzendingen in één keer konden zien, namen we het op met de videorecorder. Onlangs heeft ZIGGO ons digitale TV in de strot geduwd en ik weet met de beste wil van de wereld niet hoe ik nu programma's op kan nemen bij afwezigheid. Ziggo schreef dat films met een videorecorder geen probleem was maar opnemen wel.
Ze schreven ook dat er misschien wel mogelijkheden waren maar niet wat die waren.
Omdat ik van mijn AOW geen dvd recorder aan wil schaffen, zou ik het fantastisch vinden als iemand van jullie weet hoe het kan.

4 jaar geleden
9K
ronron1212
4 jaar geleden
je kunt gewoon terug kijken dit staat op de Ziggo site
Heb je het begin van je serie gemist? Geen probleem. Met Replay TV kun je het programma makkelijk opnieuw starten. Zo weet je zeker dat je niks mist. Wij nemen alles op zodat je tot 7 dagen na de uitzending terugkijkt.
ronron1212
4 jaar geleden
https://www.ziggo.nl/televisie/interactief
LeonardN
4 jaar geleden
Welke decoder heb je staan?
Of beter gezegd welke video-uitgangen heeft je decoder.
Als dit een Mediabox XL is dan houdt het snel op. Daar zit volgens mij geen SCART-aansluiting op.
ronron1212
4 jaar geleden
Met de Mediabox Next van Ziggo is het probleem ook opgelost is alleen een duurder abbonnement
LeonardN
4 jaar geleden
"Omdat ik van mijn AOW geen dvd recorder aan wil schaffen"
Dat is geen verbetering van de situatie die je hebt.
VHS-recorders en DVD-recorders zijn op hetzelfde niveau niet meer goed compatible met het digitale signaal.
Je KAN ze wel aansluiten en er iets mee opnemen, maar nooit zoals het "hoort". ALS je wat wil kan je of een speciale Ziggo-geschikte HDD-recorder kopen.
MAAR dan heb je nog een probleem. Je zal dan een smartcard (en module) af moeten nemen bij Ziggo, want die zijn niet meer vrij verkrijgbaar.
https://www.bol.com/nl/p/humax-irhd-5300c-hd-ontvanger-inclusief-humax-wi-fi-dongle/9000000012174967/?bltgh=igszh49AFWVitn-ADxVEdQ_ldS7OkufVjv85DF3gCZIhQ_13.19.ProductPage Beter is het dus je te richten op wat je huidige kastje KAN.
Als het goed is heb je een Mediabox XL in je abonnement (of kijk je via een CI+module?).
https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/mediabox-xl/
Hiermee kan je al terugkijken
https://www.ziggo.nl/televisie/replay/

Het beste antwoord

Het beste koop je een Humax decoder (zie link), dan heb je het kastje van Ziggo niet meer nodig. Wel heb je dan nog een kaart van Ziggo nodig die je kunt aanvragen bij hun klantenservice.

De decoder heeft twee tuners en kan 2 programma's tegelijk opnemen en vaak kun je tegelijk ook nog een derde zender bekijken (technisch verhaal, maar dat kan als de zender in dezelfde 'stream' zit. De decoder verbind je met een HDMI kabel met de televisie.

Gewone videorecorders met banden werken niet bij Ziggo omdat het signaal alleen nog digitaal is en daar kan een ouderwetse videorecorder niet mee omgaan. Een uitstekende decoder van Humax, de ihdr-5200c kost op marktplaats rond de 50 euro.
paulus811
4 jaar geleden
ronron1212
4 jaar geleden
@paulus811 hij wil niets kopen lees de vraag
Omdat ik van mijn AOW geen dvd recorder aan wil schaffen, zou ik het fantastisch vinden als iemand van jullie weet hoe het kan.
LeonardN
4 jaar geleden
"Gewone videorecorders met banden werken niet bij Ziggo omdat het signaal alleen nog digitaal is" Klopt niet. Zolang er een analoge uitgang op decoder zit: SCART of gele tulp kan je elk analoog apparaat er op aansluiten. Dus oude CRT of VHS-recorder.
Bij de allernieuwste decoders (Mediabox XL) is dat echter niet altijd meer het geval en dan zou je dus eerst met omvormers moeten gaan werken.
Je kan de recorders niet op de COAX aansluiten, dat niet idd.
paulus811
4 jaar geleden
@ronron1212, lees zelf de vraag, hij wil geen dvd recorder kopen maar dat is iets anders dan 'niets'. @LeonardN, dat klopt maar vs wil opnemen wanneer hij niet thuis is of een andere zender kijkt en dat lukt niet via dia analoge scart uitgang op de mediabox. Deze is bedoeld voor oudere tv's zonder HDMI. Dus zou overblijven coax en dat werkt zoals je zegt niet. Maw, de scart is geen oplossing voor het probleem en is mijn aanname geweest dat de videorecorder via coax aangesloten zou worden.
ronron1212
4 jaar geleden
In verband met AOW dus waarschijnlijk weinig geld @paulus811
paulus811
4 jaar geleden
@ronron1212, ja dus? Jij wijst mij erop dat ik de vraag niet goed lees terwijl je zelf aan het interpreteren slaat. Ik ga bij de beantwoording van vragen geen aannames doen.
ronron1212
4 jaar geleden
Met de Mediabox Next van Ziggo is het probleem ook opgelost is alleen een duurder abbonnement
LeonardN
4 jaar geleden
1. Je kan een videorecorder op tijd instellen, dus ik zie het hele probleem niet
2. Verbeter dan je onjuiste stellingname in je antwoord
svetivlas
4 jaar geleden
Ik zal het nog eens uitleggen. Ziggo is 24 oktober gestopt met analoog en heeft elke abonnee een klein kastje in de maag gepropt waar de coaxkabel in moet. Dan zit er een HDMI uitgang op voor platte TVs en een scart voor oude beeldbuis TVs. Ik heb geen duur abonnement bij Ziggo maar gewoon TV met een beperkt aantal zenders. Ik ga geen toestanden kopen waarvan ik van te voren al weet dat ik ze toch niet aan kan sluiten. Beter kan ik dan bij KPN informeren of zij wellicht nog een analoog abonnement aanbieden. Dus als het met wat ik in huis heb niet lukt, allemaal bedankt voor jullie hulppogingen.
paulus811
4 jaar geleden
Jammer svetivlas, want een Humax decoder is echt een fijn ding en doet precies wat je in je vraag wilt. Maar ik snap ook wel dat je tegen het installeren op ziet. Ik kan wel roepen dat dat eenvoudig is, maar ben door schade en schade inmiddels een beetje wijzer geworden. Als je in de buurt van Rotterdam woont, wil ik het installeren voor je doen (gratis uiteraard), stuur me dan maar een persoonlijk berichtje via deze site.
LeonardN
4 jaar geleden
KPN heeft nooit analoge televisie gehad. Die werken ook altijd met digitale decoders.

Andere antwoorden (1)

De Ziggo decoder met de scart kabel aansluiten op de videorecorder,
en dan de juiste AV ingang kiezen. En niet zappen tijdens het opnemen.

En
Ziggo gaat stoppen met analoog,
en een dvd recoder kan ook alleen maar analoog of AV ingang.

Opnemen kun je het beste met Humax Decoders.
4 jaar geleden
ronron1212
4 jaar geleden
Je kan gewoon 7 dagen terug kijken bij ziggo
ronron1212
4 jaar geleden
https://www.ziggo.nl/televisie/interactief
MasterSword
4 jaar geleden
De vraag was toch hoe kan je opnemen met videorecorder.
paulus811
4 jaar geleden
Ziggo gaat stoppen met analoog? Dat hebben ze al meer dan een jaar geleden gedaan.
LeonardN
4 jaar geleden
@ronron1212 Ja en? 7 dagen is maar 7 dagen.
ALs je het zelf opneemt met een videorecorder kan dat dus veel langer. @MS
Dat Ziggo gaat stoppen met analoog staat hier los van. Dat gaat over het aangeboden aan signaal. Uit een decoder met inkomend digitaal komt analoog signaal over de SCART en gele tulp (als die erop zitten).
ronron1212
4 jaar geleden
Ja meer je kunt het dus terug zien @LeonardN
MasterSword
4 jaar geleden
En met de HUMAX IRHD-5300C of IRHD-5100C kun je ook opnemen,
als je er een USB Harde schijf er op aansluit.
( Let op: dat er niks belangrijks op de schijf staat ) HUMAX maakt er EXT van en werkt niet met FAT32 of NTFS.
( Dus met een Linux computer kun je de bestanden er af halen. ) En ook kun je niet meer zappen tijdens het opnemen.