Waar moet je op letten bij het kopen van een tweedehands tv?

Ik zou graag willen weten waar je allemaal op moet letten als je naar de tv gaat kijken. Ik ga trouwens voor een lcd tv.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.2K

Antwoorden (8)

De verkoper moet je hem spelend laten zien. Dan kun je vaststeleen of alles naar behoren funtioneert. Dat lijkt me de beste optie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag altijd naar de papieren, aankoopbon enz. Zo kun je zien hoe oud de t.v. werkelijk is en of er eventueel nog garantie op zit.

Wat Moolkeesje ook zegt; spelend bekijken, zappen, dus alle functies goed uitproberen.

Kijk of er beschadigingen zijn. Bij een plasma t.v. moet je opletten dat het niet ingebrand is. En natuurlijk of hij aan al je wensen voldoet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of alle zenders het doen. Of het geluid werkt en of je de sterkte daarvan ook kunt veranderen. Of je er een decoder op kan aansluiten voor het geval hij nog analoog werkt en jij digitaal wilt. Of je er een videorecorder of dvd-speler op kunt aansluiten en misschien ook een koptelefoon.

Toegevoegd na 1 minuut:
Of teletekst het nog doet.
13 jaar geleden
Op de prijs, dat je niet meer betaald dan voor een nieuwe, ze zakken enorm in prijs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of hij het doet:

Beeld, kleuren, tuner
Geluid, stereo,
Teletekst
Afstandsbediening

Als dit er allemaal prima uitziet, dan heb jij een werkende tv. Voor hoelang? tja dat weet je niet dus de prijs moet ook gunstig zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Persoonlijk zou ik niet zo gauw een tweede hands TV kopen, maar als je tegen een mooie aanloopt van iemand die altijd het nieuwste van het nieuwste wil hebben, dan hou ik je niet tegen.

let vooral op:
- Ga alle functies na: teletekst, zappen, beeld in beeld, etc
- Kijk of er shadowing ontstaant (randen om personages, eventueel als ze bewegen)
- Hard geluid zonder kraken
- Bij een HD tv, bekijk ook het HD beeld.
- Kijk of de aansluitingen nog goed zijn aan de achterkant
- Bekijk goed de prijs!

Kijk voor de zekerheid op internet hoe duur het model (of vergelijkend) nu is:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet teveel uitgeven voor wat je koopt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op de prijs,maar ook op de kleuren en let op het gedrag van de verkoper