Onze oude tv heeft geen scart aansluiting voor de Ziggo decoder wat nu te doen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
3.2K
TurfGraver
5 jaar geleden
Scart is al oud (zijn er nog decoders met scart?) hoe oud is die tv dan wel niet?
LeonardN
5 jaar geleden
Zeg niet wat je niet hebt, maar wat je WEL hebt. En welke aansluitingen er wel op zitten.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Even een aanvulling, op de tv zit alleen een coax in ( kabel antenne ) aansluiting verder niets.
De tv is 14 jaar oud en doet het nog prima, het probleem is dat ik de ziggo decoder niet kan aansluiten met de bijgeleverde kabels, op het kastje zitten de volgende aansluitingen: coax in , scart uit , hdmi uit , s/pdfi , en voeding. Hopelijk kan hier iemand iets mee, op 5 februari kan er hier alleen nog digitaal naar de tv gekeken worden, de analoge signalen worden beeindigd door ziggo. Met vriendelijke groet, Henk
LeonardN
5 jaar geleden
Hmmm. een 14 jaar oude TV en enkel Coax. 2005 en enkel coax.
Welke TV is dat? Ik ben zeer sceptisch. In die tijd was het heel normaal om SCART en/of composiet (tulpjes) te hebben.
In 2003 werden er al TV's met HDMI verkocht. (Zeker nog niet allemaal, maar enkel coax uit die tijd is ongehoord) Maar als mijn scepsis onterecht is:
In dat geval komt je vraag aardig overeen met deze vraag
https://www.startpagina.nl/v/elektronica/televisies/vraag/655611/tv-philips-type-9-tc/
Mocht je er dan nog niet mee uitkomen, kan je hier of daar gewoon in de reacties extra vragen stellen.
Het houdt dus wel in dat je een aantal snoeren en 1 adapter zal moeten kopen. SCART naar composiet (Geel+rood wit)
Composiet naar Coax adapter
Coax naar Coax
paulus811
5 jaar geleden
Ziggo was bij ons zeer behulpzaam bij mensen die geen hdmi aansluiting hadden bij de omschakeling naar alleen digitale tv. Als je het merk en type tv vermeld kunnen we meezoeken naar een afbeelding of handleiding en je dan verder helpen.
LeonardN
5 jaar geleden
@paulus
Ik neem aan dat alle decoders van Ziggo WEL nog een SCART-aansluiting hebben. De vrager zit echter volgens zeggen met een TV die enkel coax heeft.
paulus811
5 jaar geleden
@LeonardN, ik snap het probleem en wellicht heeft Ziggo dergelijke omvormers zoals in jouw link. Providers zitten meestal niet te wachten op gezeur en zien niet graag dat je wegloopt als klant vanwege een gedwongen beëindiging van het analoge signaal.

Antwoorden (1)

(Nadat je je er 100% van verzekerd hebt dat je TV echt geen SCART of composiet-ingang heeft)

Koop een composiet naar coax-omvormer https://www.allekabels.nl/composiet-kabel/5787/1019623/composiet-naar-coax-omvormer.html en sluit deze aan met een SCART naar composietkabel. Van de omvormer ga je dan met een coaxkabel naar de TV.

Wanddoos >--Coaxkabel--> Ziggokastje >--SCARTComposietkabel--> ComposietCoaxomvormer >--Coaxkabel --> TV