Kan ik een tv Philips Type 9 TC-2100/05R uit 1982 gebruiken met Ziggo digitaal signaal?

Picture for question
5 jaar geleden
2.9K
LeonardN
5 jaar geleden
Met het digitale signaal wordt ook nog steeds het analoge signaal gestuurd. Als er een coax ingang op zit kan je die daarvoor gebruiken.
paulus811
5 jaar geleden
LeonardN, Ziggo stuurt in Rotterdam en omgeving alleen nog een digitaal tv signaal, iedereen moest verplicht een decoder aansluiten.
klaariskees
5 jaar geleden
In Amsterdam waar ik woon, is dat per 11 december het geval, alleen nog digitaal bij Ziggo waar ik klant ben. Kan de tv via coax aangesloten worden op een decoder en zo signaal krijgen?
LeonardN
5 jaar geleden
Ah, hiervan was ik me nog niet bewust. Wat je dan dus nodig hebt is iets wat het analoge signaal van de decoder (CVBS+stereo) omzet naar een coax-signaal. Eens kijken wat ik kan vinden.
SimonV
5 jaar geleden
“Iedereen moest verplicht een decoder aansluiten”: het eerste kastje krijg je wel gratis van Ziggo.

Antwoorden (1)

Ja, als je een digitale ontvanger neemt en de SCART uitgang met een SCART naar tulp stekker(RCA) aansluit op een RCA naar COAX-omvormer en deze weer aansluit op de COAX-ingang van de TV.

Dus
https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/extra/
naar
https://www.allekabels.nl/scart-kabel/82/1289097/scart-naar-composiet-kabel.html
naar
https://www.allekabels.nl/composiet-kabel/5787/1019623/composiet-naar-coax-omvormer.html
naar
https://www.allekabels.nl/antenne-kabel/119/1198476/antenne-kabel.html
---
Wanddoos Ziggo
>COAX-kabel
>digitale decoder (mediabox) <SCART UIT>
>SCART naar RCA-kabel
>RCA naar COAX-omvormer
>COAX-kabel
>Televisie
Toegevoegd op 25 oktober 2018 13:08: tekst
Plaatje bij antwoord
5 jaar geleden
SimonV
5 jaar geleden
+ da's duidelijk!
LeonardN
5 jaar geleden
Ja en dan nog is het een heel traject aan draden en apparaten.
klaariskees
5 jaar geleden
Bedankt voor het uitzoeken, Leonard. Ik had het ook gevraagd aan Philips klantenservice, en die antwoordde "Het is niet mogelijk om digitaal erop te kijken omdat er geen ingebouwd DVB-C tuner heeft." Het is dus wel mogelijk :-)
LeonardN
5 jaar geleden
Tja je kijkt er niet niet digitaal op. Het signaal is dan naar analoog omgezet. Maar dat geldt voor veel mensen die nog met een nonHDMI TV zitten. Die kijken via SCART.
klaariskees
5 jaar geleden
Leonard, is dit ook van toepassing op Digitenne?
LeonardN
5 jaar geleden
Ja dit verhaal geldt voor elk apparaat welke scart heeft. Dvd speler , decoder , console.