TV geeft herhaaldelijk storing: zwart beeld (al dan niet verticale kleurstrepen) prima geluid, wat kan dit zijn? is dit te repareren en zo ja hoe?

SAMSUNG breedbeeld flatscreen ca. 10 jr oud. 2e eigenaar
Geeft al meerdere keren als storing: van goed beeld dagelijks minder beeld. eindigend in zwart beeld met verticeeaal een enkele rode streep 10cm van de linker kant; geluid blijft perfect. Heeft maanden ter reparatie gestaan, werd bekeken en gaf een week lang perfect beeld: niets aan gedaan, want ‘iets dat werkt repareert je niet!’
Terug en 2 dagen prima, 3e dag van perfect binnen een halfuur naar voornoemde zwarte beeld met enkele verticale rode streep. Dit was zondag en nu maandagmorgen op advies aangezet, en na zwartbeeld met rode streep ...tádá ... ineens weer perfect beeld en geluid!! Spooky! Wat is hier aan de hand? Waar ligt het aan.

Wat kan er gerepareerd worden? aan welk onderdeel mankeert iets? zit er misschien een draadje los :P
Iemand ervaring hiermee?

N.B. televisie vanmorgen om 10.30u aangezet: prima beeld 11.25u deur uitgegaan (geluid uit voorzorg uit) 15.30u weer thuis, televisie speelt: beeld prima en geluid prima. Wat is er gaande, wat betekent dit?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het probleem kan veroorzaakt worden door een defecte kabel, een defecte ontvanger of een defecte televisie. Controleer eerst of de kabel goed is aangesloten. Als dit niet het geval is, controleer dan of de ontvanger of de televisie defect is. Als dit het geval is, kan het repareren door een technicus.
Bronnen:
een maand geleden